مذاکره ۶ ساعته مدیران عامل گوگل و اوراکل برای حل نزاع پتنتی، بی نتیجه ماند

موبنا – پس از سال‌ها نزاع و تغییر رای دادگاه، حال مدیران عامل دو کمپانی گوگل و اوراکل پشت میز مذاکره نشسته و برای ۶ ساعت متوالی با یکدیگر به گفتگو نشستند؛ اما این مذاکرات نتیجه‌ی مثبتی برای حل مشکل ایجاد شده بین دو کمپانی در پی نداشت. پس از یک جلسه‌ی ۶ ساعته، دو …

موبنا – پس از سال‌ها نزاع و تغییر رای دادگاه، حال مدیران عامل دو کمپانی گوگل و اوراکل پشت میز مذاکره نشسته و برای ۶ ساعت متوالی با یکدیگر به گفتگو نشستند؛ اما این مذاکرات نتیجه‌ی مثبتی برای حل مشکل ایجاد شده بین دو کمپانی در پی نداشت.

پس از یک جلسه‌ی ۶ ساعته، دو کمپانی گوگل و اوراکل به نتیجه‌ی خاصی در مورد نزاع پتنتی موجود بین این کمپانی که در طول سال‌های اخیر بارها منجر به تغییر رای دادگاه شده، نرسیدند. این اطلاعات براساس گزارشی به دست آمده که در مستندات منتشر شده توسط دادگاه رسیدگی کننده به پرونده ارائه شده است.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و سافرا کتز، مدیرعامل کمپانی اوراکل در جریان گفتگوی که روز جمعه انجام شده و بیش از ۶ ساعت به طول کشیده، نتوانسته‌اند به نتیجه‌ی مثبتی در رابطه با نزاع پتنتی فی مابین که از سال ۲۰۱۲ در جریان است، برسند. نزاع پتنتی بین این دو کمپانی از سال ۲۰۱۲ و برای استفاده گوگل از جاوا و کتابخانه‌های این پلتفرم به منظور توسعه‌ی اندروید، توسط اوراکل کلید خورده است.

ماه گذشته گوگل اعلام کرده که این کمپانی پرداخت ۸ میلیارد دلار را به دلیل استفاده از پلتفرم جاوا و کتابخانه‌های این زبان را برای توسعه‌ی اندروید قبول ندارد. با توجه به اینکه گوگل زیر بار پرداخت این مبلغ هنگفت نرفته، از این‌رو باید انتظار داشت که دادگاه رسیدگی کننده به پرونده در ماه می تشکیل جلسه داده و تصمیم بگیرد که آیا غول جستجو حق استفاده از موارد مورد مناقشه را دارد یا خیر.

سران دو کمپانی در سال‌های اخیر برای دومین بار روبروی یکدیگر قرار گرفته و به مذاکره پرداختند؛ اما باز هم توافقی بین طرفین حاصل نشد.

باید دید که سرنوشت این نزاع پتنتی به کجا کشیده و بالاخره سرنوشت این پرونده به چه شکل رقم خواهد خورد؟ گوگل در سال‌های اخیر با تغییر ماشین مجازی اندروید و ایجاد تحولات بنیادی در سیستم‌عامل اندروید سعی کرده تا این سیستم‌عامل را در صورت امکان مستقل‌تر از پیش به جلو ببرد.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا