تندیس «پروفسور سمیعی» رونمایی شد

موبنا – پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران بعد از ظهر امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و متخصصان و جراحان مغز و اعصاب ایران و جهان در سالن همایش‌های برج میلاد …

موبنا – پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران بعد از ظهر امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و متخصصان و جراحان مغز و اعصاب ایران و جهان در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد.

در این مراسم با حضور شهردار تهران و دکتر دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تندیس پروفسور سمیعی رونمایی شد.

پروفسور سمیعی در این مراسم با تأکید بر اینکه من در تمام زندگی‌ام وقتم را صرف بشریت و توسعه‌ علوم کردم، افزود: تمام زندگی من صرف نجات انسان و توسعه‌ علوم و فناوری در حوزه‌ علوم اعصاب در اقصا نقاط جهان شده است.

وی با اشاره به حضور متخصصان جهانی در این سمپوزیوم خاطرنشان کرد: در این دوره از سمپوزیوم کشور چین ۱۰۰ نفر از متخصصان خود را به این سمپوزیوم معرفی کرده است.

پروفسور سمیعی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زمان حمایت از ملت آفریقا است، یادآور شد: این قاره نیاز به علوم و دانش دارد تا جوانان مستعد آن بتوانند به رشد و شکوفایی برسند.

این محقق ایرانی با اشاره به گسترش بی‌امان تروریسم در جهان تأکید کرد که اگر تعاملات علمی و آموزشی را توسعه دهیم، می‌توانیم از این پدیده شوم جلوگیری کنیم.

پروفسور سمیعی همچنین در مراسم افتتاحیه‌ این سمپوزیوم با اشاره به چهار دهه فعالیت خود در حوزه‌ جراحی مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: امروز خوشحالم که متخصصان جراحان ۹۰ کشور دنیا با دعوت شخصی من به این سمپوزیوم آمدند.

وی همچنین با اشاره به حضور رییس جمهور صربستان در این سمپوزیوم یادآور شد: وی برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کند و به شهردار تهران قول مساعد داده تا همراه با خوانواده‌ خود مجددا به کشور ایران سفر کند.

 منبع:ایسنا  

دکمه بازگشت به بالا