پروفسور سمیعی نه چاه نفت دارد نه پنت هاوس بالای شهر

موبنا – سورنا ستاری عصر امروز در افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب گفت: ایران مملکتی است که سابقه ۵ هزار ساله تمدن و تجارت دارد. وی افزود: در حال حاضر ایران ۳۲ میلیون جمعیت جوان دارد که از این تعداد ۵ میلیون آن دانشجو هستند. به همین دلیل باید ثابت کنیم …

موبنا – سورنا ستاری عصر امروز در افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب گفت: ایران مملکتی است که سابقه ۵ هزار ساله تمدن و تجارت دارد.

وی افزود: در حال حاضر ایران ۳۲ میلیون جمعیت جوان دارد که از این تعداد ۵ میلیون آن دانشجو هستند. به همین دلیل باید ثابت کنیم که سرمایه های ما همین نیروهای انسانی هستند و نفت و گاز سرمایه کشور به شمار نمی رود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اساسی ترین محور پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور سمیعی است، اظهار کرد: ایشان نه چاه نفت دارد، نه پنت هاوس در بالای شهر. وی، یک شخصیت علمی است که علم، سرمایه اصلی اش است.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور به خوبی استفاده کنیم که این موضوع نیز یکی از هدف های معاونت علمی و فناوری به شمار می رود.

نوشته های مشابه

به گفته ستاری، استفاده از سرمایه هایی که قبلا میلیاردها تومان صرف آن شده است، ضروری است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما کشوری هستیم که در قرن های اخیر افت شدیدی داشته ایم، توضیح داد: این افت شدید به دلیل این بوده که از نیروهای انسانی غافل بودیم. ما با این نیروهای انسانی می توانیم قله های موفقیت را فتح کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی اولین آزمایشگاه پژوهشی مجهز در دانشگاه تهران گفت: تا ۲ ماه آینده اولین آزمایشگاه مجهز در حوزه مغز و اعصاب افتتاح می‌شود؛ پروژه های حوزه مغز و اعصاب یکی از پایه های جدی برای پیشرفت در آینده کشور محسوب می شود.

ستاری تاکید کرد: همچنین قرار است یک مرکز تحقیقاتی خوب در حوزه علوم شناختی راه اندازی کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی در کشور وجود دارد که امیدواریم اینها بتوانند محصولات خود را به بازار بدهند و زندگی مردم را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بودجه دولت کمتر از ۲۰ درصد وابسته به فروش نفت است، گفت: این یک موفقیت بزرگی است و می تواند برای کشورهای دیگر الگو باشد تا با استفاده از نیروهای انسانی آینده خود را بسازند.

ستاری در پایان اظهار داشت: ما آمادگی داریم در پروژه های مشترک در چارچوب معین مشارکت کنیم و تامین هزینه های پروژه را برعهده بگیریم.

 منبع:مهر  

دکمه بازگشت به بالا