صالحی: همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا می‌تواند از فردو آغاز شود

موبنا – صالحی گفت: در زمینه همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و اروپا گفت‌وگوی خوبی با هیات اتحادیه اروپا داشتیم که می‌تواند از سایت فردو آغاز شود. علی اکبر صالحی صبح روز یکشنبه پس از دیدار با کمیسیونر انرژی و اقدامات اقلیمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: پس از برجام گفت‌وگوها و رفت و آمدهای …

موبنا – صالحی گفت: در زمینه همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و اروپا گفت‌وگوی خوبی با هیات اتحادیه اروپا داشتیم که می‌تواند از سایت فردو آغاز شود.

علی اکبر صالحی صبح روز یکشنبه پس از دیدار با کمیسیونر انرژی و اقدامات اقلیمی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: پس از برجام گفت‌وگوها و رفت و آمدهای متعددی میان ایران و برخی از کشورهای اروپایی صورت گرفت و این بار شاهد حضور مجموعه اتحادیه اروپا در این چارچوب هستیم.

وی افزود: بر اساس فصل سوم برجام همکاری های علمی و تحقیقاتی هسته‌ای ایران با کشورهای طرف مقابل دیده شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد نتیجه مذاکرات امروز دو هیات ایران و اتحادیه اروپا در قالب بیانیه ای رسانه ای منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد.

صالحی گفت امیدواریم شاهد حرکت گستره و شتابان در خصوص فعالیت‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف هسته‌ای باشیم که این فعالیت ها می تواند از سایت فردو به ویژه در بخش آزمایشگاهی آغاز شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا بتواند در قالب همکاری و تعامل میان یک بازیگر موثر در بخش‌های مختلف به ویژه ایتر نمود پیدا کند. در مذاکرات امروز مکانیسم این همکاری مورد بحث قرار گرفت و بنا شد یک مرکز پیشرفته در مورد مسائل هسته‌ای در ایران دایر شود که خدماتی را به کشور ما و همسایگان ارائه می‌دهد.

صالحی گفت: قرار بود در آینده دو طرف در ارتباط مستمر با یکدیگر باشند تا اهداف تعیین شده را پیش ببریم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا