سخنگوی کمیسیون تلفیق: قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند

موبنا – سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه کارت سوخت در سال آینده حذف نمی‌شود گفت: سال آینده افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و موضوع دریافت عوارض از میزان مشخص بنزین به دولت واگذار شده است. محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در واکنش به پیشنهاد علیرضا منظری توکلی، نماینده بافت جهت پرداخت …

موبنا – سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه کارت سوخت در سال آینده حذف نمی‌شود گفت: سال آینده افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت و موضوع دریافت عوارض از میزان مشخص بنزین به دولت واگذار شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در واکنش به پیشنهاد علیرضا منظری توکلی، نماینده بافت جهت پرداخت حقوق معوقات بازنشستگان فولاد از محل افزایش قیمت سوخت به ارائه توضیحاتی در مورد مصوبه روز گذشته کمیسیون تلفیق در مورد قیمت سوخت پرداخت.

وی در ابتدای توضیحاتش گفت که قرار بود مصوبات کمیسیون تلفیق در جلسه علنی امروز مورد بررسی قرار گیرد اما با توجه به توضیحات رئیس مجلس مبنی بر اینکه طبق آیین‌نامه جدید گزارشات کمیسیون‌ها ۴۸ ساعت بعد از اینکه در اختیار نمایندگان قرار گرفته باشد در صحن مطرح می‌شود، بررسی مصوبات به روز دیگری موکول شد.

وی با بیان اینکه موضوع قیمت بنزین و کارت سوخت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید توضیح داد: قرار بر این شد که قیمت بنزین در سال ۹۴ عیناً برای سال ۹۵ تکرار شود و تغییر قیمت نداشته باشیم اما در خصوص اخذ عوارض از میزان مشخص مصرف قرار بر این شد که این موضوع به دولت واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه گفت: نماینده دولت روز گذشته در کمیسیون تلفیق گزارشی اعلام کرد مبنی بر اینکه رشد مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است. از این رو قرار بر این شد که دولت میزان مصرف سالانه بنزین را تعیین کند که اگر از آن میزان بیشتر شد مابه‌التفاوت به عنوان عوارض در بخش‌های مختلف همچون عوارض زیست‌محیطی، استفاده از زیرساخت‌ها و عوارض مرتبط با استفاده از سوخت مطرح شود.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر دولت حداقل مبنا را قبول کند آن حداقل مبنا به عنوان مابه‌التفاوت عوارض اخذ می‌شود. لذا تا زمانی که دولت میزان مصرف سوخت را مشخص نکرده است کمیسیون درباره افزایش قیمت سوخت تصمیمی نگرفته و از این جهت درآمد و منبعی از این جهت وجود ندارد.

منظری توکلی در پیشنهادش ضمن اشاره به تجمع بازنشستگان فولاد از سراسر کشور مقابل مجلس، خواستار تعیین محل درآمدی برای پرداخت معوقات آنها شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا