قیمت نفت سنگین ایران گران شد

موبنا – قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ٢٠ فروردین ماه) بیش از یک دلار برای هر بشکه افزایش یافت تا تنها نفت خام شاخصی باشد که در بازار نفت افزایش یافته است. قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ١٣ فروردین ماه) با …

موبنا – قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ٢٠ فروردین ماه) بیش از یک دلار برای هر بشکه افزایش یافت تا تنها نفت خام شاخصی باشد که در بازار نفت افزایش یافته است.

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ١٣ فروردین ماه) با ٦٩ سنت کاهش به ٣٤ دلار و ٨٠ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٠ دلار و ٧٨ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با یک دلار و ٨٧ سنت افزایش به ٣٥ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه رسید که به این ترتیب قیمت نفت سنگین ایران از سبک پیشی گرفت.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٤ دلار و ٧٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٦٠ سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به هشتم آوریل با ٩٦ سنت کاهش، ٣٧ دلار و ٢٦ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٦٦ سنت کاهش به ٣٧ دلار و ٣٨ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دبی و عمان نیز با ٢٠ سنت و یک دلار و ١٠ سنت کاهش به ترتیب به ٣٥ دلار و ٢٢ سنت و ٣٥ دلار و ٨٩ سنت رسید.

بر پایه این گزارش، بازار نفت دراین هفته تحت تاثیر برگزاری نشست کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک قرار داشت، بازار احتمال می داد چنانچه عربستان بر مواضع خود پافشاری کند این نشست به دستاورد چندانی نرسد، به ویژه این که رفتار عربستان نشان داد قصد دارد در بازار آسیا رقابت تازه ای را دنبال کند.

از سوی دیگر کاهش غیر منتظره ذخیره سازی نفت خام در آمریکا و کاهش تولید نفت خام در این کشور قیمتهای نفت خام را تقویت کرد. البته تاثیر این کاهش بر قیمتها دوام نداشت زیرا همچنان بازار نفت خام در این کشور با اشباع رو به رو است.

 منبع: شانا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا