کیهان کلهر در تالار وحدت می‌نوازد

موبنا – این نوازنده و آهنگساز پیشکسوت که اکنون مشغول برگزاری تور کنسرت‌هایش در اروپا و آمریکاست، درباره‌ی اجرایش گفت: اردیبهشت‌ماه به ایران خواهم آمد و خردادماه امسال در تالار وحدت روی صحنه خواهم رفت. محمدحسین توتونچیان – تهیه‌کننده‌ی این کنسرت و مدیر برنامه‌های کیهان کلهر – نیز در این‌باره اظهار کرد: تمام مجوزهای لازم …

موبنا – این نوازنده و آهنگساز پیشکسوت که اکنون مشغول برگزاری تور کنسرت‌هایش در اروپا و آمریکاست، درباره‌ی اجرایش گفت: اردیبهشت‌ماه به ایران خواهم آمد و خردادماه امسال در تالار وحدت روی صحنه خواهم رفت.

محمدحسین توتونچیان – تهیه‌کننده‌ی این کنسرت و مدیر برنامه‌های کیهان کلهر – نیز در این‌باره اظهار کرد: تمام مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت استاد کیهان کلهر گرفته شده است و قرار است او ٣، ٤، ١٠، ١١ و ١٢ خردادماه در در تالار وحدت روی صحنه برود.

او ادامه داد: برنامه‌هایی نیز تدارک دیده‌ایم تا کیهان کلهر در شهرستان‌ها اجراهایی را برای مخاطبانش داشته باشد و جزییات آن را به‌زودی اعلام خواهیم کرد.

کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست، در تهران چشم به جهان گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به‌صورت آزاد شروع کرد. ۱۲ ساله بود که به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در ۱۳سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.

کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در ۱۷سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه‌ی تحصیل راهی کانادا شد و در رشته‌ی آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.

همکاری او با هنرمندان و گروه‌هایی از جمله «شجاعت حسین‌خان»، کوارتت کرونوس (Kronos Quartet)، جاده ابریشم، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک، او را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد و شنوندگان زیادی نیز در میان غیرایرانی‌ها دارد.

کیهان کلهر و اردال ارزنجان در سال ۱۳۸۹ در تالار وحدت اجرای مشترکی داشتند که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا