پاسخ فوق ستاره والیبال به شایعات پشت سرش

موبنا – سید محمد موسوی در والیبال و ورزش ایران مهره ای مهم محسوب می شود اما به قول خودش او بعد از مصدومیتش این موضوع را متوجه شده است. او در گفت و گو با “نسیم آنلاین” قرار را بر این گذاشت تا پیامک هایی برای او ارسال شود و او به تک تک …

موبنا – سید محمد موسوی در والیبال و ورزش ایران مهره ای مهم محسوب می شود اما به قول خودش او بعد از مصدومیتش این موضوع را متوجه شده است. او در گفت و گو با “نسیم آنلاین” قرار را بر این گذاشت تا پیامک هایی برای او ارسال شود و او به تک تک آنها پاسخی روشن دهد تا تمام مخاطبان به جواب تمام سوالاتی که در ذهن دارند برسند. سوالات و پاسخ های موسوی بسیار جالب و خواندنی هستند:

* دلیل توجه بیشتر مردم به والیبال در سال های اخیر را چه می‌دانید؟

دلایل زیادی دارد اما علت اصلی آن نتایج خوبی است که تیم ملی والیبال نسبت به دیگر رشته‌های گروهی کسب کرده است زیرا رشته های گروهی معمولا طرفداران بیشتری نسبت به رشته‌های انفرادی دارند.

* بازیکنان ملی‌پوش که در تیم ملی رابطه خوبی با هم دارند در مسابقات باشگاهی مانند دشمن با هم برخورد می کنند و حتی از الفاظ ناشایست استفاده می کنند. آیا این اختلاف نظرها به تیم ملی کشیده نمی‌شود؟

استفاده از الفاظ ناشایست را قبول ندارم اما رقابت در ورزش طبیعی است که البته نمی‌توان نام آن را دشمنی گذاشت. همه دوست دارند قهرمان شوند ولی بازیکنان نسبت به هم الفاظ ناشایست به کار نمی‌برند. رقابت باشگاهی نیز تاثیری در رابطه بازیکنان در اردوی تیم ملی نمی‌گذارد زیرا هر بازیکنی نسبت به مسئولیتی که بر عهده دارد به وظیفه‌اش عمل می‌کند و به تیمی که در آن بازی می‌کند چه ملی باشد و چه باشگاهی، تعصب دارد.

*گفته می شود قرارداد بازیکنان والیبال هم مانند فوتبالی ها میلیاردی شده است. این مسئله صحت دارد؟
قراردادها میلیاردی شده اما این مسئله فقط برای تعداد معدودی از بازیکنان است که انگشت شمار هستند. از سوی دیگر این رقم برای همین تعداد از بازیکنان حدود یک میلیارد است در حالی که در فوتبال تعداد بازیکنانی که قرارداد میلیاردی دارند بسیار بیشتر است و قرارداد برخی از آنها به چند میلیارد تومان هم می‌رسد.

* گفته می‌شود رابطه بازیکنان تیم ملی با اسلوبودان کواچ خوب نبود. چرا بازیکنان از وی حساب نمی‌بردند؟

من که رابطه خوبی با کواچ داشتم اما در اواخر حضورش در تیم ملی ایران چنین شرایطی بین بازیکنان و کواچ پیش آمده بود. علت این مسئله هم مدیریت نکردن خودش و نداشتن تجربه کافی برای حضور در چنین تیمی بود.

* تفاوت کواچ و ولاسکو در چه مواردی بود؟

تجربه و مدیریت.

* لوزانو می‌تواند موفقیت های دوران ولاسکو را تکرار کند؟

بله زیرا بازیکنان مصمم هستند و ملی پوشان، فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان دست به دست هم داده اند تا تیم ملی والیبال المپیکی شود. شاید این دوره از بازی‌های المپیک آخرین شانس ما برای حضور در چنین رقابت‌هایی باشد و در دوره بعدی دیگر در تیم ملی حضور نداشته باشیم. در حال حاضر هم در اوج آمادگی هستیم و هم اینکه با تجربه شده‌ایم و می توانیم به موفقیت برسیم.

تمرین کردن با لوزانو چگونه است و چه تفاوتی با کواچ دارد؟

فشار تمرینات و ساعات آن بیشتر است. لوزانو نظم و انضباط بیشتری نسبت به کواچ دارد.

* فکر می‌کنید والیبال ایران المپیکی شود و در صورت رخ دادن این اتفاق آیا شانسی برای قرار گرفتن روی سکوی المپیک داریم؟

در ورزش نمی توان با عدد و رقم پیش بینی کرد اما من صد در صد به المپیکی شدن تیم ملی خوشبین هستم. استرس رقابت‌های انتخابی المپیک برای ما بیشتر از المپیک است و اگر به این رقابت‌ها راه پیدا کنیم احتمال مدال گرفتن ما هم وجود دارد چون توانش را داریم. پیش از این تیم‌های بزرگ جهان را شکست داده ایم و می‌توانیم دوباره این کار را انجام دهیم. بازیکنان با ۱۲۰ درصد توان خود تلاش می کنند که به این هدف برسیم.

*بهترین خاطره شما از لیگ جهانی چیست؟

خاطره خوب زیاد داریم اما دو پیروزی سه بر صفر مقابل آمریکا در تهران خیلی چسبید.

* نخستین بار چه کسی در والیبال ایران به شما لقب سید داد؟

نمی‌دانم اولین بار چه کسی در والیبال به من سید گفت اما از کودکی همه حتی مادرم من را سید صدا می‌کردند. در واقع نام من سید است.

* شنیده می‌شود رابطه کواچ با شما بسیار خوب بود و حتی دیگر بازیکنان شما را پسر او می دانستند. این موضوع درست است؟

این شوخی بقیه بازیکنان است و برای اذیت کردن من چنین حرفی می‌زنند. معمولا مربیان از جمله ولاسکو و کواچ رابطه خوبی با من دارند. لوزانو هم چشمه‌هایی از برقراری رابطه خوب با من را در روزهای اخیر نشان داده است.

* نهایت آرزوی شما در والیبال چیست؟

مدال المپیک.
* چه زمانی از تیم ملی خداحافظی می‌کنید؟

برای این مسئله زمان دقیقی در نظر نگرفته‌ام. تا زمانی که مفید باشم بازی می‌کنم. شاید هم زمانی برسد که خودم تصور کنم مفید هستم اما کسی من را نخواهد که آن موقع مجبور هستم خداحافظی کنم.

* آیا قصد دارید پس از پایان دوران بازیگری به عرصه مربیگری وارد شوید؟

فعلا اصلا علاقه‌ای به این کار ندارم چون اعصابم نمی کشد اما شاید اگر در شرایط خاصی قرار بگیرم مربیگری هم بکنم. به هر حال زندگی ما با والیبال گره خورده است و نمی‌توانیم از این ورزش جدا شویم.

* چرا به بازی در باشگاه‌های خارجی فکر نمی کنید؟ آیا این مسئله به رقم قرارداد تیم‌های ایرانی ارتباط دارد؟

هم به رقم قرارداد مربوط است و هم اینکه زندگی کردن در خارج از ایران را دوست ندارم. از طرف دیگر در سن و سالی نیستم که برای پیشرفت به یک باشگاه خارجی بروم. پیشنهادهایی از کشورهای خارجی داشته‌ام اما آنها را به صورت جدی بررسی نکرده ام.

* چرا بازیکنان ایران مقابل برخی تیم ها کم روحیه بازی می‌کنند و از پیش باخته وارد میدان می‌شوند؟

در هیچ مسابقه ای خود را از پیش باخته نمی‌دانیم. البته جام جهانی ۲۰۱۵ شرایط متفاوتی داشت که نمی توانم درباره آن هیچ حرفی بزنم. ممکن است هر تیمی در یک مسابقه نتواند توانایی واقعی خود را ارائه دهد. یکی از نقاط ضعف ما این است که نوسان زیادی داریم و گاهی یک تیم بزرگ را شکست می دهیم اما روز دیگر مقابل یک تیم ضعیف شکست می‌خوریم. علت این مسئله هم روحی و روانی است نه فیزیکی زیرا تیم ما بیشتر از بقیه تیم‌های ملی جهان تمرین می‌کند. برای حل این مشکل نیاز به تجربه بیشتری داریم.

* درگذشت حسین معدنی و رضا ابراهیمی چه تاثیری بر والیبال ایران گذاشت؟

وقتی این دو مربی ارزشمند از دنیا رفتند برای مدتی همه چیز به هم ریخت و خواب و خوراک از ما گرفته شده بود. خاطرات زیادی با زنده یاد معدنی و مرحوم ابراهیمی داشتیم اما نمی‌توان با قسمت کاری کرد. والیبال ایران دو مهره ارزشمند و مربی بزرگ را از دست داد.

* صمیمی‌ترین دوست والیبالی شما کیست؟

با همه بازیکنان دوست هستم اما شهرام محمودی نزدیک‌ترین دوستم است که در اردوهای تیم ملی نیز هم اتاق هستیم. در میان بازیکنان غیر ملی‌پوش هم با بهزاد حیدرشاهی دوست صمیمی هستم.

* آیا امکان دارد دلالان در والیبال هم مانند فوتبال وارد شوند؟

من تاکنون در سطح لیگ برتر والیبال چیزی درباره دلالی نشنیده‌ام. البته مسائلی درباره تیم های ضعیف‌تر و لیگ یکی به گوشم خورده است اما چنین موضوعی در لیگ برتر ندیده‌ام. البته شاید چون من در این وادی نیستم چیزی نشنیده‌ام. به هر حال دلالان در هر جایی که پول باشد وارد می‌شوند.

* به دنبال موفقیت‌های والیبال ایران در چند سال اخیر و افزایش توجه مردم و رسانه‌ها به این رشته، در رفتار بازیکنان تیم ملی نوعی غرور دیده می‌شود. این مسئله را قبول دارید؟

درباره بازیکنان دیگر نمی‌توانم حرف بزنم اما در مورد خودم اینگونه نیست. به هر حال هر فردی در حد خودش غرور دارد و اگر یک ورزشکار غرور نداشته باشد نمی‌تواند به موفقیت برسد. موضوع غرور به شخصیت افراد بر می گردد و ممکن است یک فرد از ابتدا شخصیت مغروری داشته باشد اما رفتار من در طول چند سال اخیر تغییری نکرده است.

* صعود تیم ملی والیبال به بازی های المپیک چه کمکی به ورزش ایران می‌کند؟

هر چقدر تعداد شرکت کنندگان یک کشور در المپیک بیشتر باشد برای آن کشور افتخار است زیرا این رقابت‌ها مهمترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود. اگر المپیکی شویم والیبال از معدود رشته های تیمی خواهد شد که به این بازی‌ها راه پیدا کرده اند و حتی شانس کسب نتایج خوب در این رقابت‌ها را نیز دارد. اگر بتوانیم در بازی‌های المپیک موفق شویم این نظریه که ایرانی ها در ورزش‌های گروهی موفق نیستند را نقض می‌کند.

 منبع: نسیم آنلاین 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا