مراکز پیام‌نور رتبه‌بندی می‌شوند

موبنا – دکتر ابوالفضل فراهانی، با بیان اینکه رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور از ابعاد مختلف آموزشی، جذب اعضای هیات علمی و … در دستور کار است، افزود: سند تضمین کیفیت دانشگاه با مشارکت متخصصین برجسته آموزش عالی در حال اجرا است. وی با تاکید بر اینکه نظام‌های آموزشی راه دور دارای محتوای آموزشی یکسانی …

موبنا – دکتر ابوالفضل فراهانی، با بیان اینکه رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور از ابعاد مختلف آموزشی، جذب اعضای هیات علمی و … در دستور کار است، افزود: سند تضمین کیفیت دانشگاه با مشارکت متخصصین برجسته آموزش عالی در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه نظام‌های آموزشی راه دور دارای محتوای آموزشی یکسانی هستند، گفت: سنجش و ارزشیابی این نظام‌ها نیز یکسان است و این امر باعث می‌شود اعتبار مدرک تحصیلی در همه مراکز پیام نور یکسان باشد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: تعداد اعضای هیات علمی، فضای آموزشی، فضای آزمایشگاهی، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نتایج رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور تاثیرگذار است.

فراهانی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی توسط وزارت علوم است، ادامه داد: رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی توسط وزارت علوم با لحاظ شاخص‌های خاص آموزش از راه دور که متمایز از دانشگاه‌های غیرانتفاعی است صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه اقدامات مطالعاتی رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور انجام شده است، افزود: نتایج رتبه‌بندی این مراکز تا ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام می‌شود و این نتایج در بودجه دانشگاه، بودجه تخصیصی مراکز، نظام پذیرش دانشجو، فرآیند جذب اعضای هیات علمی و … تاثیرگذار است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در پاسخ به این سوال که قرار است مراکز این دانشگاه به چند رتبه تقسیم‌بندی شوند، گفت: هنوز این امر که قرار است مراکز به چند رتبه تقسیم‌بندی شوند مشخص نیست. البته باید گفت اینکه یک مرکز در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد در شهریه‌ای از دانشجویان اخذ می‌شود و مدرکی که به دانشجویان ارائه می‌شود، تاثیری ندارد.

دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های حضوری دولتی،آزاد و غیرانتفاعی نیست

فراهانی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور از نظر مقررات و سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف یک دانشگاه دولتی است، گفت: اما این دانشگاه از نظر شیوه آموزشی روش خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه پیام نور در ISC، گفت: دانشگاه پیام نور علیرغم سابقه کم بر اساس معیارهای شناخته شده ISC از نظر علمی در دریف ۸ و ۹ کل دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیردولتی قرار دارد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه اظهارنظر مسئولان موسسات غیردولتی در مورد رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور نامربوط است، گفت: دانشگاه پیام نور مخاطبان و داوطلبان خاص خود را دارد و نباید تصور شود که سنگ‌اندازی‌ها در روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه و اعمال محدودیت‌های بعضا غیرقابل قبول باعث جذب دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌شود.

فراهانی افزود: هر چند بخشی از شهریه توسط دانشجویان پرداخت می‌شود اما رتبه‌بندی دانشگاه پیام نور در ردیف دانشگاه‌های غیردولتی است و دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی غیرمعقول است.

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های حضوری دولتی، دانشگاه ازاد اسلامی و دانشگاه‌های غیردولتی نیز دراین مقایسه‌ها ناشی از عدم شناخت ماموریت‌ها و رسالت دانشگاه پیام نور است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا