چالش فدراسیون دوومیدانی و اردوی طولانی‌مدت لیلا رجبی در بلاروس

موبنا – لیلا رجبی تنها بانوی دوومیدانی کار المپیکی ایران از همان ابتدا که موفق به کسب سهمیه پرتاب وزنه المپیک شد تصمیم داشت قبل از آغاز بازی‌ها اردویی را در بلاروس برگزار کند. بعد از انتخاب مجید کیهانی به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی، رجبی برنامه‌هایش را به این فدراسیون ارائه کرد اما بعد از …

موبنا – لیلا رجبی تنها بانوی دوومیدانی کار المپیکی ایران از همان ابتدا که موفق به کسب سهمیه پرتاب وزنه المپیک شد تصمیم داشت قبل از آغاز بازی‌ها اردویی را در بلاروس برگزار کند. بعد از انتخاب مجید کیهانی به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی، رجبی برنامه‌هایش را به این فدراسیون ارائه کرد اما بعد از مدتی اختلاف نظر میان او و فدراسیون شکل گرفت.

این اختلاف نظر تا حدی بود که رجبی تهدید کرد دیگر در المپیک شرکت نکند و به نوعی قهر کرد. او اعلام کرد فقط برای علاقه خود تمرین می‌کند. این موضوع و اختلاف نظر، با پادرمیانی رباب شهریان معاون بانوان وزیر ورزش حل شد و او به تمرین‌های خود بازگشت.

معاون وزیر به او قول داد که تا آغاز المپیک امکانات لازم در اختیارش قرار بگیرد و با همین وعده رجبی بار دیگر تمرین‌هایش را برای حضور در المپیک آغاز کرد.

البته به نظر می‌رسد تصمیم رجبی خیلی جدی نبود و او تلاش کرد با تهدید خود مسئولان فدراسیون را مجبور کند که به شرایطش رسیدگی کنند.

به هر صورتی که بود او به تمرین‌ها بازگشت اما در رقابت‌های داخل سالن قهرمانی آسیا با رکورد ضعیف ۱۶.۰۲ در جایگاه چهارم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.

او قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون در اردوی بلاروس حضور داشت و به نظر می‌رسد تمایلی به شرکت در هیچ اردویی به غیر از بلاروس ندارد. این بار هم قبل از حضور در المپیک، رجبی می‌خواهد به زادگاهش بلاروس بازگردد و آنجا تمرین کند.

قبل از پایان سال ۹۴ پیمان رجبی مربی و همسر او درخواستش را برای برگزاری اردو در بلاروس اعلام کرد و فدراسیون هم این موضوع را پذیرفته است تا دیگر مشکلی از بابت حضور او در المپیک به وجود نیاید.

در حال حاضر هم فدراسیون دوومیدانی درخواست برگزاری اردوی لیلا رجبی در بلاروس را به شورای برون مرزی داده و منتظر پاسخ این شورا است.

رجبی درخواست داده که تا آغاز بازی های المپیک در این کشور تمرین کند اما هنوز درباره این موضوع بررسی لازم صورت نگرفته و ابتدا او به این کشور سفر می‌کند و بعد در این‌باره تصمیم گیری می‌شود. اما نکته اینجاست که آیا امکانات تمرینی مناسب در بلاروس که زادگاه رجبی است، مهیاست؟

در واقع فدراسیون دوومیدانی باید به اردوهای خارج از کشور ملی‌پوشان نظارت بیشتری داشته باشد و وقتی قرار است فدراسیون هزینه کند، یک ورزشکار نباید با تهدید و قهر کردن حرفش را به کرسی بنشاند و برای مسئولان تعیین تکلیف کند.

باید دید تا آغاز المپیک داستان برنامه‌های لیلا رجبی و فدراسیون به کجا می‌رسد؟

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا