ایسوس از سه نمایشگر جدید مجهز به تکنولوژی Adaptive-Sync رونمایی کرد

موبنا – ایسوس از سه نمایشگر جدید ارزان قیمت مخصوص گیمر‌ها رونمایی کرد. این محصولات با کیفیت فول‌ اچ‌دی و ۴K ارائه می‌شوند و شناسه مدل آن‌ها MG248Q، MG28UQ و MG24UQ است. نمایشگرهای جدید مورد بحث از تکنولوژی همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) بهره می‌برند و بنابراین با کارت‌‌‌های ویدیویی که تکنولوژی FreeSync dynamic refresh rate شرکت AMD …

موبنا – ایسوس از سه نمایشگر جدید ارزان قیمت مخصوص گیمر‌ها رونمایی کرد. این محصولات با کیفیت فول‌ اچ‌دی و ۴K ارائه می‌شوند و شناسه مدل آن‌ها MG248Q، MG28UQ و MG24UQ است. نمایشگرهای جدید مورد بحث از تکنولوژی همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) بهره می‌برند و بنابراین با کارت‌‌‌های ویدیویی که تکنولوژی FreeSync dynamic refresh rate شرکت AMD را ارائه می‌دهند، همخوانی دارد. اگرچه نمایشگرهای جدید ایسوس در حال حاضر نمی‌توانند به صورت کامل FreeSync را داشته باشند اما به احتمال زیاد در نهایت این ویژگی را نیز خواهند داشت.

asus

بزرگترین نمایشگر در بین این سه محصول، ASUS MG28UQ است که از پنل TN در آن استفاده شده و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، و روشنایی حداکثری ۳۳۰ نیت (nit) را ارائه می‌دهد. MG28UQ دارای نرخ رفرش پیش‌فرض ۶۰ هرتز بوده و محدوده نرخ رفرش داینامیک آن بین ۴۰ تا ۶۰ هرتز اعلام شده که اساسا این مشخصه برای نمایشگرهای ۴k است. این نمایشگر مجهز به پورت ۱.۲، سه درگاه HDMI، یک پورت دوگانه USB 3.0، پورت شارژ سریع و دو ورودی برای بلندگوها است. این محصول همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش و میزان شیب را دارد و نیز با نمایشگر‌های دیواری مانت VESA همخوانی دارد.

asus new displays

نمایشگر ASUS MG28UQ را می‌توانید از همین حالا با قیمت ۵۴۹ دلار از فروشگاه آمازون خریداری کنید. با توجه به اینکه در این محصول از پنل TN استفاده شده، بنظر چندان قیمت اقتصادی‌ ندارد و دلیل تعیین چنین قیمتی از جانب ایسوس احتمالا پشتیبانی از قابلیت Adaptive-Sync بوده است. اما با این حال باز هم نمی‌توان این نمایشگر را گران‌قیمت به حساب آورد.

اما مدل بعدی که MG24UQ نام دارد، به اندازه‌ی برادر خود بزرگ نبوده و صفحه آن ۲۳/۶ اینچی است. اما ویژگی‌های جالبی در این مدل وجود دارد و مختص کسانی در نظر گرفته شده که پنل‌های IPS LCD را با چگالی پیکسلی بالا ترجیح می‌دهند. این نمایشگر رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد و نرخ رفرش آن هم ۶۰ هرتز است و نیز حداکثر روشنایی آن ۳۰۰ نیت (nit) است. قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) در این محصول نیز وجود دارد و محدوده کاری این ویژگی بین ۴۰ تا ۶۰ هرتز بوده که از این نظر دقیقا شبیه به MG28UQ است. نمایشگر مورد اشاره یک پورت ۱.۲، سه پورت HDMI و دو پورت مخصوص بلندگو دارد. طراحی MG24UQ  بسیار شبیه به MG28UQ در نظر گرفته شده از امکان تنظیم آن همانند مدل قبلی وجود دارد و نیز از ویژگی‌ مانت VESA پشتیبانی می‌کند. تنها موردی که این مدل را نسبت به برادر بزرگش در جایگاه پایین‌تری قرار می‌دهد، نبود درگاه USB در آن است.

این محصول را نیز از همین حالا و با قیمت ۳۹۹ دلار می‌توانید از فروشگاه آمازون خریداری کنید.

در نهایت نوبت به سومین نمایشگر معرفی شده ایسوس MG248UQ می‌رسد که به طور خاص برای گیمرهایی که نیاز به نرخ رفرش داینامیک بالایی دارند ساخته شده و بیشتر ویژگی‌های موجود را هم دارد. این نمایشگر ۲۴ اینچی بوده پشتیبانی از نرخ رفرش آن تا ۱۴۴ هرتز اعلام شده است. همانطور که انتظار می‌رود این مدل نیز از تکنولوژی Active-Sync بهره می‌برد پنل بکار گرفته شده در این محصول از نوع TN بوده و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر مورد اشاره تا ۳۵۰ نیت (nit) قابل تنظیم است. علاوه بر اینکه مشخصات فنی این مدل نسبت به دو مدل قبلی کمی بهتر است، از نظر طراحی نیز جلوه‌ای خشن‌تر دارد. محدوده نرخ رفرش این نمایشگر نیز بر طبق اعلام ایسوس، بین ۴۰ تا ۱۴۴ هرتز است که از این نظر بسیار خوب ارزیابی می‌شود. به لطف نرخ رفرش بسیار بالا در MG248UQ، امکان استفاده از آن در کنار کیت NVIDIA’s 3D Vision stereo-3D نیز امکان‌پذیر است.

asus display

ایسوس برنامه دارد تا MG248UQ را طی هفته‌های آتی با قیمتی نامعلوم عرضه کند. البته اساسا قیمت این محصول نیز نباید گران باشد بنابراین این مدل نیز باعث می‌شود تا بتوان با قیمتی مناسب، نمایشگری با کیفیت را که از تکنولوژی undisclosed نیز بهره می‌برد، خریداری کرد.

بر اساس اعلام ایسوس، این شرکت با توجه به سهمش در بازار تولیدکنندگان نمایشگرهای مخصوص گیمینگ یکی از کمپانی‌های اصلی به حساب می‌آید. با توجه به عرضه این سه نمایشگر خوش قیمت مخصوص گیمینگ از جانب ایسوس، انتظار می‌رود سهم این شرکت به همین دلیل در بازار نمایشگر‌های مخصوص بازی بیشتر شود.

 منبع: زومیت | نویسنده: حمید بازرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا