مایکروسافت جزئیاتی از پردازنده معرفی نشده اسنپدراگون ۸۳۰ را فاش کرد

موبنا – این را از قبل می‌دانیم که قرار است دو تلفن دستگاه ویندوزفونی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شوند. با این‌حال باز هم HP Elite X3 و Alcatel Idol Pro 4 محصولاتی به شمار می‌آیند که در بازار کنونی عقب‌تر از سایر رقبا هستند. در وب‌سایت مایکروسافت و در لیست محصولات ویندوزفونی‌ مختلفی که …

موبنا – این را از قبل می‌دانیم که قرار است دو تلفن دستگاه ویندوزفونی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شوند. با این‌حال باز هم HP Elite X3 و Alcatel Idol Pro 4 محصولاتی به شمار می‌آیند که در بازار کنونی عقب‌تر از سایر رقبا هستند.

در وب‌سایت مایکروسافت و در لیست محصولات ویندوزفونی‌ مختلفی که از پردازنده‌ی معرفی نشده کوالکام به نام MSM8998 بهره می‌برند، این نکته را می‌توان دریافت که ردموندی‌ها مدتی است که گام بزرگ بعدی خود را در استفاده چیپست‌های جدید برداشته‌اند؛ چرا که پردازنده‌ی یاد شده احتمالا همان اسنپدراگون ۸۳۰ خواهد بود.

بر اساس شایعات منتشر شده، اسنپدراگون ۸۳۰ که از شبکه‌های LTE نیز پشتیبانی می‌کند، قرار است رقیبی برای پردازنده‌های جدید ۱۰ نانومتری سامسونگ باشد؛ زیرا علاوه بر مصرف بهینه‌تر انرژی و عملکرد بهتر، قابلیت پشتیبانی از ۸ گیگابایت رم پردازشی را نیز دارد.

snap 830

البته هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌های رده بالا و ابر قدرتمندی قرار است چنین مشخصات فنی داشته باشد. همچنین برخی احتمال می‌دهند در این شرایط حتی امکان اجرای اپلیکیشن‌های x86 به صورت شبیه‌سازی شده وجود خواهد داشت.

 منبع: زومیت | نویسنده: حمید بازرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا