جرائم اقتصادی و مالی عمده‌ترین جرائم حوزه سایبری است

موبنا – سرهنگ علی شفیعی مهر با اشاره به توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی، گفت: این عوامل موجب شده تا روز به روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی باشیم. وی از افزایش چهار درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳ خبر …

موبنا – سرهنگ علی شفیعی مهر با اشاره به توسعه روز افزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی، گفت: این عوامل موجب شده تا روز به روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی باشیم.
وی از افزایش چهار درصدی وقوع جرائم رایانه‌ای در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳ خبر داد و اظهار کرد: جرائم اقتصادی و مالی و جرائم اخلاقی عمده‌ترین جرائم این حوزه را تشکیل می‌دهند.
شفیعی مهر با بیان اینکه نیمی از جرائم رایانه‌ای را جرائم اقتصادی و مالی تشکیل می‌دهند، گفت: این جرائم با ۱۰ کاهش در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۳، ۵۰ درصد جرائم رایانه‌ای سال گذشته استان را تشکیل می‌دهند.
جرایم-رایانه-ای
رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از روند روبه رشد جرائم اخلاقی در حوزه جرائم رایانه ای ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه این جرائم در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۴۰ درصد رشد داشته که هوشیاری بیشتر کاربران فضای مجازی را می‌طلبد.
شفیعی مهر افزود: در حال حاضر جرائم اخلاقی ۳۴ درصد یا به عبارتی یک سوم جرائم رایانه‌ای استان را شامل می‌شود.
وی برداشت اینترنتی از حساب را شایعترین جرم استان و کشور در حوزه جرائم رایانه‌ای عنوان کرد و افزود: دو جرم انتشار فیلم و عکس خصوصی و مزاحمت‌های اینترنتی نیز بیشترین جرائم در حوزه جرائم اخلاقی هستند.
رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از کشف بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه کارشناسان پلیس فتا با توان و دانش تخصصی به سرعت آماده کشف جرائم این حوزه و دستگیری مجرمان هستند.
وی افزود: درکنار فعالیت پلیس فتا مردم نیز باید تلاش کرده تا با بالابردن سطح آگاهی و علم خود در حوزه فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی، کمتر دچار آسیب شوند.
شفیعی مهر از والدین خواست تا نظارت‌های لازم را برروی فرزندان کم سن و سال خود در فضای مجازی داشته باشند تا از آسیب‌های جدی در این حوزه در امان بمانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا