کاربرد سلول های بنیادی در درمان مبتلایان به اوتیسم

موبنا -محققان انستیتو ملی سلامت ذهنی، سلولهای بنیادی را از کودکان مبتلا به اوتیسم تولید کرده اند که به آن ها اجازه می دهد چگونگی تکوین مغز در بیماران مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را مطالعه کنند. دکتر Dolmetsch و همکارانش می گویند برای رسیدن به این دستاورد، ما ابتدا سلول های پوست کودکان مبتلا …

موبنا -محققان انستیتو ملی سلامت ذهنی، سلولهای بنیادی را از کودکان مبتلا به اوتیسم تولید کرده اند که به آن ها اجازه می دهد چگونگی تکوین مغز در بیماران مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را مطالعه کنند.

دکتر Dolmetsch و همکارانش می گویند برای رسیدن به این دستاورد، ما ابتدا سلول های پوست کودکان مبتلا به اوتیسم را گرفته و آن ها را به سلول های بنیادی پرتوان القایی بازبرنامه ریزی کردیم.

سپس این سلول ها، به نورون های عصبی تمایز یافتند تا بخشی از مغز را تولید کنند. در این زمان می توان چگونگی تکوین و رشد این سلول ها و هم چنین عملکرد آن ها در زمان بلوغ را آنالیز کرده و دیدگاه های جدیدی در این زمینه بدست آورد.

به نظر می رسد که این سلول های مغزی بدست آمده از کودکان مبتلا به اوتیسم با سلول های مغزی کودکان سالم متفاوت باشند. با درک دلایل این تفاوت می توان هدف های درمانی مناسبی را برای درمان اوتیسم ارائه کرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا