تاثیر منیزیم در تنظیم چرخه خواب و بیداری

موبنا – انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد. محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته …

موبنا – انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری، بالا و پایین می شود.

در کل طول روز، میزان منیزیم موجود در سلول ها رابطه مستقیمی با نحوه پیروی فرد از چرخه خواب و چگونگی و زمان کالری سوزی فرد دارد.

همچنین سطح منیزیم بر متابولیسم بدن هم تاثیر دارد: هرچقدر سطح متابولیسم بالاتر باشد، سلول ها بهتر از چرخه طبیعی خواب پیروی می کنند و در نیجه بهتر قادر به فرآوری انرژی هستند.

میانگین منیزیم مصرفی هر فرد در روز باید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم باشد که معمولا در بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، موز و شکلات تلخ یافت می شود.

 منبع: مهر  

دکمه بازگشت به بالا