کمتر از ۲۰ درصد از طلاهای بازار قاچاق هستند

موبنا – عباس نخعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بخشی از قاچاق مصنوعات طلا به صورت مسافری وارد کشور می‌شود که کنترل آن بسیار سخت است و در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است. وی افزود: بر اساس آخرین آمار به دست آمده و تحقیقات میدانی و مطالعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و …

موبنا – عباس نخعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بخشی از قاچاق مصنوعات طلا به صورت مسافری وارد کشور می‌شود که کنترل آن بسیار سخت است و در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار به دست آمده و تحقیقات میدانی و مطالعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همراه اتحادیه مربوطه، قاچاق ۱۵ تا۲۰ درصدی را در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ شاهد بودیم و میزان قاچاق برای سال گذشته نیز در حال بررسی است.

نخعی تاکید کرد: در خصوص قاچاق مربوط به طلا آماری ارائه شده بود که غیرکارشناسی بوده و بعضا نیز شاهدیم برخی آمار از سوی شرکت هایی ارائه می‌شود که به دلیل وجود رقابت، اقدام به اعلام آمارهایی در این زمینه می کنند که اشتباه بوده و آن را تایید نمی کنیم.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: به موجب ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ آماری در زمینه قاچاق غیر از آمار رسمی اعلام شده از سوی ستاد، قابل پذیرش و استناد نیست و قانونگذار این اختیار را فقط به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا