موفقیت سرویس‌های AWS از زبان مدیر عامل آمازون

موبنا – بنا به گفته وی، آمازون سریع‌ترین شرکتی است که توانسته در سال ۲۰۱۵ به فروش سالانه‌ی ۱۰۰ میلیارد دلاری دست یابد. به گزارش وب‌سایت Ars Technica، در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از خدمات AWS استفاده می‌کنند. AWS در ابتدای سال ۲۰۰۶ همراه با سرویس ساده ذخیره‌سازی آمازون موسوم به Amazon …

موبنا – بنا به گفته وی، آمازون سریع‌ترین شرکتی است که توانسته در سال ۲۰۱۵ به فروش سالانه‌ی ۱۰۰ میلیارد دلاری دست یابد. به گزارش وب‌سایت Ars Technica، در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از خدمات AWS استفاده می‌کنند.

AWS در ابتدای سال ۲۰۰۶ همراه با سرویس ساده ذخیره‌سازی آمازون موسوم به Amazon S۳ راه‌اندازی شد. هر چند در آن زمان برخی منتقدان بر این باور بودند که ارائه این سرویس‌ها، با رسالت اصلی آمازون به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب تناسبی ندارد ولی گذشت زمان نشان داده که تصمیم مدیران این شرکت آمریکایی درست بوده است.

اکنون شرایط به گونه‌ای است که علاوه بر شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها، کمپانی‌های معظمی همچون ادوبی، Capital One، GE، MLB Advanced Media، نتفلیکس و پینترست نیز از این خدمات آمازون استفاده می‌کنند.

بنا به گفته مدیر عامل آمازون، در حال حاضر AWS بیش از ۷۰ سرویس محاسباتی، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، موبایل، اینترنت اشیاء و اپلیکیشن‌های سازمانی ارائه می‌نماید.

طبق جدیدترین آمار آمازون، AWS در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۷.۹ میلیارد دلار فروش داشته که از این مقدار، ۱.۹ میلیارد دلار آن درآمد ناخالص بوده است.

فروش کل مجموعه آمازون در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به فروش ۸۹ میلیارد دلاری در سال پیش از آن، رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

گفتنی است هر چند سرویس‌های AWS امروزه با رقبای بسیار قدرتمندی همچون گوگل و مایکروسافت روبروست، ولی آمازون توانسته در آمریکا از همه رقبایش پیشی بگیرد.

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا