راه‌اندازی مرکز پردازش شناختی IBM به کمک دانشگاه ایلینوی

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت که با نام Big Blue هم شناخته می‌شود اعلام کرد که در نظر دارد مرکز تحقیقات سیستم‌های رایانه‌ای شناختی (C3SR) را در دانشکده مهندسی وابسته به دانشگاه ایلینوی Urbana راه‌اندازی نمی‌کند. بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این مرکز تابستان امسال افتتاح شود و C3SR …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت که با نام Big Blue هم شناخته می‌شود اعلام کرد که در نظر دارد مرکز تحقیقات سیستم‌های رایانه‌ای شناختی (C3SR) را در دانشکده مهندسی وابسته به دانشگاه ایلینوی Urbana راه‌اندازی نمی‌کند.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این مرکز تابستان امسال افتتاح شود و C3SR قرار است مبتنی بر فناوری IBM Watson سیستم‌های پردازش شناختی را مدل‌سازی کند. سیستم‌ها مبتنی بر خدمات پردازش داده و برنامه‌های درسی دانشکده فعالیت می‌کنند و سرویس‌هایی از جمله ویدیو، یادداشت‌های مربوط به سخنرانی‌ها، تکالیف روزانه و کتاب‌های درسی را پوشش می‌دهد. این سیستم‌ها پس از آنکه تمام داده‌های مورد نیاز را تحلیل می‌کند، آزمون‌های پایان ترم را هم تحت پوشش قرار می‌دهد.

هدف از راه‌اندازی سیستم مذکور بهینه‌سازی سیستم پردازش شناختی است تا بتواند قابلیت‌های اجرایی را بهتر از سیستم‌های کنونی که مبتنی بر اپلیکیشن‌های شناختی فعالیت می‌کنند، ارایه دهد.

مدیر مرکز تحقیقات IBM در این خصوص گفت: «همکاری‌های IBM با دانشگاه ایلینوی به محققان کمک می‌کند تا از سیستم‌های پردازشی شناختی و فناوری Watson بیش از گذشته بهره ببرند. فضای شناختی در عرضه رایانه ادغام می‌شوند و به صورت موازی پیشرفت می‌کنند تا بتوانند به حل مشکلات بزرگ جهانی کمک کنند».

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا