درگیری تازه‌ مایکروسافت با دولت آمریکا بر سر حریم شخصی کاربران

موبنا – به گزارش رویترز، این شرکت قصد دارد این حق را به دست آورد که به کاربران خود بگوید دولت فدرال چه زمانی درخواست برای دریافت داده های کاربران را مطرح کرده است. این تازه ترین درگیری میان شرکت های فناوری و دولت آمریکا بر سر حفظ حریم شخصی کاربران است. دادخواست مایکروسافت تقدیم …

موبنا – به گزارش رویترز، این شرکت قصد دارد این حق را به دست آورد که به کاربران خود بگوید دولت فدرال چه زمانی درخواست برای دریافت داده های کاربران را مطرح کرده است. این تازه ترین درگیری میان شرکت های فناوری و دولت آمریکا بر سر حفظ حریم شخصی کاربران است.

دادخواست مایکروسافت تقدیم یک دادگاه تجدیدنظر در شهر سیاتل آمریکا شده و در آن ادعا شده دولت ایالات متحده قانون اساسی آمریکا را نقض کرده، زیرا مانع اطلاع رسانی مایکروسافت به کاربران در مورد درخواست دولت برای دسترسی به ایمیل ها و دیگر اسناد خصوصی مربوط به آنها شده است.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا می گوید در حال بررسی درخواست مطرح شده مایکروسافت است. مایکروسافت حجم زیادی از داده های کاربران را بر روی سرورهای خود ذخیره کرده و دولت علاقه دارد بلافاصله بعد از طرح درخواست به داده های یاد شده دسترسی پیدا کند.

پیش از این اپل هم درگیری مشابهی با وزارت دادگستری آمریکا پیدا کرده بود. پلیس آمریکا و مقامات قضایی این کشور به بهانه مقابله با تروریسم و جنایتکاران خواستار دسترسی بدون محدودیت به داده های خصوصی کاربران هستند که برروی گوشی های آیفون آنها ذخیره شده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا