چرا هیچکس نگفت کمتر گل بزنند؟!

موبنا – بعد از مدت‌ها داربی تهران ۶ گل داشت و بعد از مدت‌ها یکی از دو تیم با ۴ گل برد قاطع و پرگلی را تجربه کرد. اسفندماه سال ۷۰ استقلال با دو گل پرسپولیس را شکست داد. دو گل بازی در همان ۱۵ دقیقه اول به ثمر رسید و آبی‌ها می‌توانستند بیشتر از …

موبنا – بعد از مدت‌ها داربی تهران ۶ گل داشت و بعد از مدت‌ها یکی از دو تیم با ۴ گل برد قاطع و پرگلی را تجربه کرد.
اسفندماه سال ۷۰ استقلال با دو گل پرسپولیس را شکست داد. دو گل بازی در همان ۱۵ دقیقه اول به ثمر رسید و آبی‌ها می‌توانستند بیشتر از اینها هم گل بزنند اما این کار را نکردند. چون ناراحتی لی پروین سرمربی وقت پرسپولیس و تیم ملی را دیدند و توصیه شد بیشتر از این قرمزها را تحقیر نکنند. (این ادعای بازیکنان استقلال بود که در این سال‌ها بارها مطرح شده است)
سال ۱۳۷۶ پرسپولیس با ۳ گل استقلال را شکست داد. در نیمه دوم سرمربی پرسپولیس قصد داشت با فرستادن امامی‌فر به میدان بازی را هجومی‌تر و نتیجه را پرگل‌تر کند. اما از بیرون به پرسپولیسی‌ها توصیه شد ملاحظه حریف را بکنند. پس امامی‌فر به زمین نیامد و پرسپولیس بیش از ۳ گل نزد. (این ادعای امیر عابدینی بود؛ مدیرعامل وقت پرسپولیس)
سال ۷۸ پرسپولیس در همان نیمه اول ۹ نفره شد. زدن چندین و چند گل به حریفی که یک یار کمتر داشت کار سختی نبود. اما استقلالی‌ها به توصیه مقامات سطح بالای ورزش کشور بازی را آرام کردند و به حریف گل نزدند. آن بازی فقط به همین دلیل ۰-۰ تمام شد. (این هم ادعای علی فتح‌الله زاده بود؛ مدیرعامل وقت استقلال)
***
و حالا سال ۱۳۹۵ است و پرسپولیس حریف را ۴ تایی کرده. تلاش قرمزها برای زدن گل‌های بیشتر هم مشهود بود که با تلاش رحمتی بی‌اثر ماند و نتیجه از این سنگین‌تر نشد. پس چرا مقاماتی که همیشه از بردهای یک‌طرفه در داربی بیزار بودند و اجازه گلزنی بیشتر را به تیم‌ها نمی‌دادند، این بار خواب‌شان برد؟
امیدواریم آقایانِ مدیرانِ وقت، خدایانِ دروغ و ادعا، دیگر از توهم‌فروشی و قصه‌بافی دست بردارند. دیدید برادران؟ هیچ توصیه‌ای در کار نیست. هر تیمی اجازه دارد هر چقدر که دلش می‌خواهد در داربی گل بزند. به شرطی که توانایی‌اش را داشته باشد. توانایی در میدان عمل، نه در صفحات رسانه‌ها.

 منبع: آی اسپورت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا