طراحی آسمان‌خراش اطلاعاتی پایدار در ایسلند

موبنا – به گزارش اینهبیتت، اگر بخواهید تمامی داده‌های ذخیره شده در این پایگاه را بررسی کنید، سرگیجه خواهید گرفت؛ چون هر کلیک، پست الکترونیکی، پست‌های اینستاگرام و هر چیزی که فکر کنید، در این پایگاه ثبت می‌شود. در واقع این آسمان‌خراش اطلاعاتی برای ذخیره اطلاعات طراحی شده است. این ساختمان یک برد اصلی استوانه‌ای …

موبنا – به گزارش اینهبیتت، اگر بخواهید تمامی داده‌های ذخیره شده در این پایگاه را بررسی کنید، سرگیجه خواهید گرفت؛ چون هر کلیک، پست الکترونیکی، پست‌های اینستاگرام و هر چیزی که فکر کنید، در این پایگاه ثبت می‌شود. در واقع این آسمان‌خراش اطلاعاتی برای ذخیره اطلاعات طراحی شده است.

این ساختمان یک برد اصلی استوانه‌ای است که تمامی اطلاعات جهانی را به روشی پایدار ذخیره می‌کند. این طرح به چندین دلیل اجرا شد. اول اینکه هوای سرد ایسلند به طور طبیعی این برج را خنک می‌کند. دومین دلیل موقعیت جغرافیایی ایسلند بود که بین اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و سومین دلیل، ایسلند کشوری با انرژی پاک فراوان است؛ در نتیجه این برج از انرژی ۱۰۰درصدی با منابع پایدار استفاده می‌کند.

1460721378103_196adccf4d0
بر اساس اظهارات طراحان این پروژه در آینده به مرکز اطلاعاتی سبز در ایسلند تبدیل خواهد شد. مرکز اطلاعاتی به طور مرسوم ساختمان صنعتی بدون معنای ضمنی معماری و منطقه‌ای بی‌نام است، اما هدف اصلی این پروژه بررسی راه‌حل‌های جدید ترکیب‌بندی است که نمایانگر پیچیدگی و اهمیت ساختمان ذخیره اطلاعاتی است. آنان معتقدند ترکیب‌بندی مرکز اطلاعات استفاده از انرژی‌های پایدار را افزایش داده و استفاده دوباره به روشی پایدار را ارائه می‌دهد.

این برج میان‌تهی بوده و اجزای تشکیل‌دهنده بیرونی آن محکم است. حفره داخلی آن به خنک‌سازی هوا و فضای درونی کمک می‌کند. هوای گرم نیز توسط سیلندرها مانند دودکش به بیرون فرستاده شده و برای آزمایشگاه‌ها و گلخانه‌های طبقه پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

این ایده که توسط Valeria Mercuri و Marco Merletti طراحی شده در مکان سوم رقابت‌های برج سازی eVolo در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است.

 منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا