اپل آیفون ۷ ممکن است به بهترین صفحه نمایش بازار مجهز شود

موبنا – اپل تا چند ماه دیگر گوشی اصلی سال ۲۰۱۶ خود یعنی آیفون ۷ را معرفی می کند. این شرکت چندی پیش آیفون SE را به همراه آیپد پرو ۹.۷ اینچی معرفی کرد. آیپد پرو ۹.۷ اینچی مجهز به صفحه‌نمایشی عالی با کمترین نرخ بازتاب نور است. کارشناسان بر این باورند که ممکن است …

موبنا – اپل تا چند ماه دیگر گوشی اصلی سال ۲۰۱۶ خود یعنی آیفون ۷ را معرفی می کند. این شرکت چندی پیش آیفون SE را به همراه آیپد پرو ۹.۷ اینچی معرفی کرد. آیپد پرو ۹.۷ اینچی مجهز به صفحه‌نمایشی عالی با کمترین نرخ بازتاب نور است. کارشناسان بر این باورند که ممکن است اپل در ساخت آیفون ۷ نیز از صفحه‌نمایشی مشابه استفاده کند که در این صورت می‌توان گفت بهترین کیفیت و کارایی صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های هوشمند، متعلق به آیفون ۷ خواهد بود.

طبق گزارش وبسایت معتبر DisplayMate، در حال حاضر بهترین کیفیت صفحه‌نمایش در بین گوشی‌های همراه، متعلق به صفحه نمایش OLED گلکسی اس ۷ سامسونگ است. ریموند سونیرا (Raymond Soneira) یکی از کارشناسان این وبسایت است که به تازگی مصاحبه‌ای انجام داده و در آن به کیفیت بالای صفحه‌نمایش آیپد پرو ۹.۷ اینچی پرداخته است. طبق گفته‌ی او، صفحه‌نمایش این تبلت که از نوع LCD است، بهترین صفحه‌نمایش در بین آیپدها است و حتی از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نیز کیفیت بهتری دارد. او می‌گوید این LCD تا کنون بهترین کیفیت را در بین تمامی صفحه‌ نمایش‌هایی که گروه آنها بررسی کرده، داشته است.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی صفحه‌نمایش آیپد پرو ۹.۷ اینچی، نرخ بازتاب نور بسیار پایین آن است. این صفحه‌نمایش نور محیط را با نرخ ۱.۷ درصد بازتاب می‌کند که بهترین نرخ بازتاب در بین تمامی صفحه‌نمایش‌های موجود است. لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش گلکسی اس ۷، نور محیط را بانرخ ۴.۶ درصد بازتاب می‌کند. سونیرا در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که نرخ بازتاب پایین این صفحه‌نمایش، حدود ۳ برابر کمتر از صفحه‌نمایش‌های موجود در بازار است. طبق گفته‌ی او، بازتاب نور محیط باعث کاهش کنتراست و نور تصویر در چشم کاربر می‌شود و کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که تصاویر در صفحه‌نمایش آیپد پرو ۹.۷ اینچی با کیفیتی بسیار عالی‌تر از دیگر گجت‌ها قابل مشاهده است. بعلاوه، کاهش بازتاب نور باعث می‌شود تا کاربران نور صفحه را کاهش دهند و همین مورد در کاهش مصرف باتری بسیار موثر است.

سونیرا به این نکته اشاره می‌کند که از آنجا که اپل علاقه‌ی زیادی به گشترش تکنولوژی‌های استفاده شده در محصولاتش دارد، به احتمال زیاد از صفحه‌نمایشی مشابه آیپد پرو جدید در آیفون ۷ استفاده می‌کند. طبق گفته‌های او در صورت استفاده‌ی اپل از این تکنولوژی جدید، شاهد عرضه‌ی بهترین صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند بر روی آیفون ۷ خواهیم بود. او ادامه می‌دهد: “بهبود‌های سخت‌افزاری صفحه‌نمایش آیفون ۷ به احتمال زیاد شامل بهبود پوشش ضد بازتاب است که بازتاب نور را از مقدار ۴.۶ درصد که در آيفون ۶S می‌بینیم به مقدار ۱.۷ درصد برساند. مورد دیگر استفاده از تکنولوژی محدوده‌ی رنگ DCI-P3 است که هر دوی این تکنولوژی‌ها، کیفیت تصاویر آیفون را در نور زیاد افزایش می‌دهند. تکنولوژی دیگر نیز می‌تواند True Tone باشد که در سنسورهای نور محیط استفاده می‌شود و علاوه بر نور، رنگ‌های محیط را نیز حس می‌کند.”

 منبع: زومیت | نویسنده: مهدی زارع 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا