اپل از تیم مخفی خود برای ایجاد تغییرات بزرگ در اپ استور استفاده می‌کند

موبنا – مشکلات مربوط به جستجو یا پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر، مدت زمان زیادی است که باعث نارضایتی کاربران اپل نسبت به اپ‌استور این کمپانی شده است. با اینکه در طول زمان شاهد بهینه‌سازی‌هایی بوده‌ایم ولی به نظر می‌رسد هنوز این شرایط مطلوب اپل نیست و کوپرتینونشین‌ها قصد دارند شرایط کاملا متفاوتی را برای …

موبنا – مشکلات مربوط به جستجو یا پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر، مدت زمان زیادی است که باعث نارضایتی کاربران اپل نسبت به اپ‌استور این کمپانی شده است. با اینکه در طول زمان شاهد بهینه‌سازی‌هایی بوده‌ایم ولی به نظر می‌رسد هنوز این شرایط مطلوب اپل نیست و کوپرتینونشین‌ها قصد دارند شرایط کاملا متفاوتی را برای پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌ها ایجاد کنند.

به گزارش بلومبرگ، تیمی مخفی متشکل از ۱۰۰ کارمند اپل در حال جستجوی تمام مشکلات و ایجاد تغییرات اساسی در فروشگاه اپ‌استور هستند. به نظر می‌رسد یکی از این تغییرات احتمالی کمی بحث‌برانگیز است.

به گفته‌ی بلومبرگ، اپل در حال بررسی مدل جستجوی پرداختی است که برساس آن توسعه‌دهندگان با پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانند اپلیکیشن یا بازی خود را در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار دهند. البته در حال حاضر گوگل نیز از این روش به ویژه در بخش بازی‌های موبایلی استفاده میکند. با جستجوی عبارت card game (بازی‌های کارتی) یا action game (بازی‌های اکشن)، در برخی موارد با برچسب Ad روبرو می‌شود که نشان از تبلیغاتی بودن آن دارد.

اپل از تیم مخفی خود برای ایجاد تغییرات بزرگ در اپ استور استفاده می‌کند

تیم مخفی اپل توسط تاد تِرِسی رهبری می‌شود که پیش از تصمیم اپل برای فاصله گرفتن از تجارت تبلیغاتی، مدیر اجرایی iAd بود. ترسی به همراه تعداد زیادی از همکارانش در iAd روی پروژه اپ استور اپل کار می‌کند. دسامبر سال گذشته اعلام شد که فیل شیلر، نایب رییس ارشد اپل در بخش بازاریابی با حفظ سمت، فعالیت‌های خود را در بخش بررسی اپ‌استور افزایش خواهد داد. ادی کیو که هم اکنون مدیر بخش سرویس‌های اپل است، پیشتر وظیفه‌ی فعلی شیلر را برای چندین سال بر عهده داشته است.

به نظر می‌رسد باید تغییرات جدید را ناشی از تفکرات شیلر بدانیم. همانطور که بلومبرگ مدعی شده این تیم کار خود را به تازگی شروع کرده و هنوز مشخص نیست تغییرات جدید اپل چه زمانی نهایی می‌شود. همیشه از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به نام WWDC که ماه ژوئن برگزار می‌شود به عنوان فرصت خوبی در بخش نرم‌افزاری یاد می‌شود ولی باید تا فرارسیدن زمان این مراسم منتظر باشیم. اپل سال‌هاست که قصد دارد مشکلات جستجوی اپ‌استور را بر طرف کند و به همین منظور سال ۲۰۱۲ میلادی کمپانی Chomp را خریداری کرد.

 منبع: زومیت | نویسنده: حامی غفاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا