آئودی A8 L خودروی تشریفاتی پادشاه نروژ

موبنا – خودروی طویل آئودی A8 برای پادشاه نروژ، هارولد وی (Harold V)، ساخته شده است. این خودرو برای جشن بیست و پنجمین سالگرد حکومت پادشاه نروژ تولید شده است. پیش‌تر نیز آئودی اعلام کرده بود که خودروی سفارشی و لوکس A8 توسط یکی از مشتریان اروپایی خود ثبت سفارش شده است. جالب است بدانید که این خودروساز آلمانی اذعان کرد …

موبنا – خودروی طویل آئودی A8 برای پادشاه نروژ، هارولد وی (Harold V)، ساخته شده است. این خودرو برای جشن بیست و پنجمین سالگرد حکومت پادشاه نروژ تولید شده است. پیش‌تر نیز آئودی اعلام کرده بود که خودروی سفارشی و لوکس A8 توسط یکی از مشتریان اروپایی خود ثبت سفارش شده است. جالب است بدانید که این خودروساز آلمانی اذعان کرد که مشتریان دیگر نیز این خودرو را سفارش داده‌اند. اما در حال حاضر تنها یک نمونه از آن ساخته شده است.

آئودی A8 طویل

آئودی A8 تشریفات، ۶.۴ متر طول دارد که شش صندلی در سه ردیف در آن تعبیه شده است. این خودرو با نمونه‌های لیموزین متفاوت است و صندلی‌ها پشت به هم قرار دارند و هر ردیف نیز درب مخصوص خود را دارد تا دسترسی به آن‌ها بیش از پیش آسان‌ باشد.

این خودروی طویل از یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری بهره می‌برد که ۳۰۶ اسب بخار توان تولید می‌کند. شاید این میزان از توان برای وزن ۲۴۱۷ کیلوگرمی این خودرو زیاد نباشد، اما به دلیل مصرف تشریفاتی و حرکت با سرعت بسیار پایین، کاملا کافی است.

پادشاه هارولد می‌توانست گزینه‌های دیگری همچون مرسدس بنز S600 Pullman یا بنتلی گرند لیموزین Mulsanne را نیز مد نظر قرار دهد. سوال اصلی اینجاست که چرا تمایل پادشاه نروژ به استفاده از محصول آئودی است؟ به احتمال قوی متمایز بودن A8 L نسبت به تمامی انواع موجود در جهان، یکی از دلایل سفارش این خودرو است.

آئودی A8 L

 منبع: زومیت | نویسنده: علی طهوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا