هیولای ۱۰ متری در دریاچه‌ اسکاتلند

موبنا – دریاچه «لخ‌نس» یکی‌از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در ارتفاعات اسکاتلند است که تا ۲۳ مایلی جنوب غربی شهر «اینورنس»(Inverness) است که ارتفاع آن ۵۲ فوت (حدود ۱۶ متر) بالاتر از سطح دریاست. این دریاچه به خاطر افسانه وجود هیولای «لخ‌نس»، شهرت جهانی پیدا کرده است؛ «لخ‌نس» بعد از دریاچه «لوموند» (Loch …

موبنا – دریاچه «لخ‌نس» یکی‌از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در ارتفاعات اسکاتلند است که تا ۲۳ مایلی جنوب غربی شهر «اینورنس»(Inverness) است که ارتفاع آن ۵۲ فوت (حدود ۱۶ متر) بالاتر از سطح دریاست.

این دریاچه به خاطر افسانه وجود هیولای «لخ‌نس»، شهرت جهانی پیدا کرده است؛ «لخ‌نس» بعد از دریاچه «لوموند» (Loch Lomond) دومین دریاچه وسیع اسکاتلند است و وسعت آن به ۵۶ کیلومتر مربع می‌رسد ولی از نظر عمق و حجم آب، از لوموند بزرگ‌تر است؛ در عین حال آب این دریاچه به دلیل وجود «تورب» (توده متراکم قهوه‌ای و سیاه‌رنگ از خزه‌ها)، کدر است.

بنابر این گزارش: این دریاچه بعد از «شان کانری»(Sean Connery) بازیگر نقش «جیمز باند»و فیلم «دلاور» یا «شجاع‌دل»(Braveheart)، معروف‌ترین اسکاتلندی و یکی از مشهورترین مکان‌های توریستی دنج در جهان است.

با این حال، ما در نهایت موفق شدیم اسکنی با کیفیت بالا از این هیولای ۱۰ متری با گردن بلند و دو کوهان، در اعماق این دریاچه مشهور جهان به دست بیاوریم.

این ماکت «هیولا»، مربوط به فیلم «زندگی خصوصی شرلوک هولمز» در سال ۱۹۶۹-۱۹۷۰ است که به کارگردانی «بیلی‌ وایلدر»(Billy Wilder) و بازی فوق‌العاده «کریستوفر لی»(Christopher Frank Carandini Lee) ساخته شده بود.

در موفقیت این کشف از روبات‌های دریایی تحت عنوان «مونین»(Munin) استفاده شده است که قادر هستند به مناطقی در عمق دریاچه بروند که تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

این عملیات جستجو توسط یک تیم بررسی و اکتشاف به رهبری یک شرکت دریایی نروژی دریایی مدیریت می‌شود که خود، بخشی از یک پروژه سازمان یافته توسط بخش گردشگری اسکاتلند به نام «دیدار اسکاتلند» (VisitScotland) است.

پیش از این هر از چند گاهی برخی اخبار درباره روئیت شدن یک هیولا در این دریاچه توسط برخی رسانه‌ها مخابره می‌شد که حاکی از این بود که یک هیولای مرموز دریایی ۳۰ متری که ظاهرا دارای دوباله است در این دریاچه افسانه‌ای و مشهور اسکاتلندی در حال شناست.

هیولای ۱۰ متری در دریاچه‌ اسکاتلند

هیولای ۱۰ متری در دریاچه‌ اسکاتلند1

 منبع:باشگاه خبرنگاران  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا