دراماتیک‌ترین شهرآوردها از نگاه مزدک میرزایی

موبنا – این گزارشگر مسابقات فوتبال درباره درخواست فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای استفاده از واژه «شهرآورد» به‌ جای واژه‌های «دربی» یا «داربی» توضیح داد: بهتر است همه گزارشگران از اصطلاح شهرآورد استفاده کنند، اما نمی‌شود در همه زمینه‌ها از این اصطلاح استفاده کرد؛ بنابراین خیلی هم نباید به آن خرده گرفت. اما به …

موبنا – این گزارشگر مسابقات فوتبال درباره درخواست فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای استفاده از واژه «شهرآورد» به‌ جای واژه‌های «دربی» یا «داربی» توضیح داد: بهتر است همه گزارشگران از اصطلاح شهرآورد استفاده کنند، اما نمی‌شود در همه زمینه‌ها از این اصطلاح استفاده کرد؛ بنابراین خیلی هم نباید به آن خرده گرفت. اما به هر حال اصطلاح شهرآورد چند سالی است که از سوی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی معرفی شده است و تا اندازه‌ای هم جا افتاده است.

مزدک میرزایی همچنین درباره‌ی تعداد گزارش‌هایی که در بازی‌های شهرآورد داشته‌ است، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۰ بازی را در شهرآورد گزارش کرده‌ام که در اغلب آنها با تساوی روبه‌رو شده‌ام.

این گزارشگر یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های شهرآورد را گل فرهاد مجیدی در دیدار ۶۹ این تیم‌ها عنوان کرد. روز ۲۳ مهر ماه ۸۹ در حالی که چند ثانیه تا پایان دربی ۶۹ باقی مانده بود، فرهاد مجیدی در کورس با شیث رضایی، موفق به عبور از این بازیکن شد و توپ را به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا دربی ۶۹ با برتری استقلال به پایان برسد.

میرزایی همچنین یکی دیگر از دراماتیک‌ترین شهرآوردها را برد سه – دو تیم پرسپولیس در شهرآورد ۷۴ که در لحظه آخر و با گل ایمون زاید به سرانجام رسید، عنوان کرد و گفت: از این رو شهرآورد ۷۴ را می‌توان یکی از دراماتیک‌ترین شهرآوردهای یک دهه‌ی اخیر نامید.

این گزارشگر یکی از خاطره‌انگیزترین خاطره‌ها از مسابقات شهرآورد را گل مهدی هاشمی‌نسب به پرسپولیس عنوان کرد. مهدی هاشمی‌نسب پس از آنکه از پرسپولیس به استقلال رفت و در دربی ۱۰ آذر ۱۳۷۹ دروازه احمد عابدزاده را باز کرد، برای چند لحظه از هوش رفت.

مزدک میرزایی سپس از اولین و آخرین گزارشی که همزمان با عادل فردوسی‌پور در شهرآورد داشته است‌، یاد کرد و گفت: اواخر دهه ۷۰ بود که اولین و آخرین گزارش شهرآورد را با عادل فردوسی‌پور دو نفره گزارش کردیم. آن موقع دوگزارشگری بیشتر رواج داشت به نوعی که ۱۵ دقیقه عادل فردوسی‌پور گزارش می‌کرد و ۱۵ دقیقه من. اما از این شیوه زیاد استقبال نشد تا اینکه گزارش مسابقات به شرایط کنونی رسید.

این گزارشگر در پایان درباره‌ی شهرآورد روز جمعه ابراز امیدواری کرد که بازی خوبی شکل بگیرد و گفت: امیدوارم از نظر کیفی بازی سطح بالایی داشته باشد و فقط با اتکا به ضربه و یا با بازی خشنی روبه‌رو نشویم.

مزدک میرزایی در پایان در پاسخ به اینکه آیا گزارشگر شهرآورد روز جمعه مشخص شده است‌، توضیح داد: هنوز چیزی مشخص و به ما اعلام نشده است.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر ساعت ۱۷ روز جمعه، ۲۷ فروردین ماه در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا