طراح با سابقه اپل این شرکت را به مقصد GoPro ترک کرد

موبنا – تیم طراحی صنعتی اپل حالا به نمادی از سیلیکون ولی تبدیل شده است. این تیم که تحت رهبری جانی آیو فعالیت می‌کند صدها نمونه طراحی را برای اپل ایجاد کرده که برخی از آنها در حد طرح باقی مانده و بسیاری نیز به عنوان محصول نهایی راهی بازار شده‌اند. با توجه به موقعیت …

موبنا – تیم طراحی صنعتی اپل حالا به نمادی از سیلیکون ولی تبدیل شده است. این تیم که تحت رهبری جانی آیو فعالیت می‌کند صدها نمونه طراحی را برای اپل ایجاد کرده که برخی از آنها در حد طرح باقی مانده و بسیاری نیز به عنوان محصول نهایی راهی بازار شده‌اند. با توجه به موقعیت کاری و جایگاه اجتماعی این تیم، به ندرت پیش می‌آید که اعضا حاضر به ترک تیم طراحی اپل باشند.

اما دنی کاستر از طراحان قدیمی اپل که سابقه کاری او در پتنت‌های سال ۱۹۹۵ اپل هم وجود دارد تصمیم گرفته تا اپل را به مقصد GoPro برای تصدی پست معاونت طراحی این شرکت ترک کند. به این ترتیب حالا او به طور مستقیم با نیک وودمن مدیر عامل GoPro کار می‌کند.

ار تابستان سال گذشته که جانی آیو با ارتقای شغلی روبرو شد، مسئولیت‌های کاریش نیز دچار تغییراتی شد. در واقع دیگر کارهای روزانه تیم زیر نظر رهبران جدیدی مدیریت می‌شود. ریچارد هوارت و الن دای حالا مدیریت کارها را برعهده دارند و جانی آیو چندان درگیر نقش‌های مدیریتی خود در امور روزانه نمی‌شود.

در مراسم معرفی آیفون SE که حدود ۳ هفته پیش برگزار شد هم جانی آیو نقش مهمی ایفا نکرد که این اصلا با سایر مراسم‌های معرفی محصولات اپل سازگار نبود. علاوه بر این طی ماه‌های اخیر آیو وقت بیشتری را در کشور خود انگلستان سپری کرده است.

جانی آیو سال گذشته در مصاحبه‌ای از موارد مهمی که بر اساس آن‌ها همکاران نزدیک خود در تیم طراحی اپل را انتخاب می‌کند پرده برداشته بود. او گفته بود که در تیم طراحی اپل به دنبال افرادی است که جهان‌بینی او را به اشتراک می‌گذارند و اوقات بیشتری را در خارج از شرکت اپل با او می‌گذرانند. بنابراین جای تعجب نیست که برخی از نیروهای با استعداد او به دنبال درهای خروجی اپل بگردند.

 منبع: زومیت | نویسنده: محسن کریمی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا