کشف جسد ١٥٠٠ ساله زنی با کفش‌های آدیداس

موبنا – در یک پدیده نادر علمی جسد مومیایی شده زنی ١٥٠٠ ساله در مغولستان کشف گردید که دانسته‌های علمی مهمی را در اختیار باستان‌شناسان قرار می‌دهد، اما خیلی زود این کشف تحت‌الشعاع کفش‌هایی که جسد کشف شده به پا داشت قرار گرفت: او، کفش‌های ورزشی آدیداس به پا دارد! جسد این زن ﴿که دست‌ها …

موبنا – در یک پدیده نادر علمی جسد مومیایی شده زنی ١٥٠٠ ساله در مغولستان کشف گردید که دانسته‌های علمی مهمی را در اختیار باستان‌شناسان قرار می‌دهد، اما خیلی زود این کشف تحت‌الشعاع کفش‌هایی که جسد کشف شده به پا داشت قرار گرفت: او، کفش‌های ورزشی آدیداس به پا دارد!

جسد این زن ﴿که دست‌ها و پاهایش نسبتاً سالم باقی مانده‌اند﴾ در کنار یک کتری آهنی، بالش، کت پنبه‌ای و یک اسب ذبح شده بر بالای کوه‌های یخ زده آلتای، در ارتفاع ٢٨٠٠ متری زمین کشف شده است.

اگرچه کشف این جسد به خودی خود پدیده‌ای نادر محسوب می‌گردد، ولی کفش‌های پیشرفته این زن که به نوارهایی شبیه برند آدیداس منقش شده موجی از تعجب را بین کاربران اینترنتی به راه انداخته است تا جایی که خود کشف، تحت‌الشعاع قرار گرفته و بسیاری او را مسافر زمان تلقی نموده‌اند.

به گفته باستان‌شناسان، کشف این جسد که اولین زن دفن شده قفقازی در آسیای مرکزی است، اتفاقی بسیار مهم و نادر است و اطلاعاتی خوبی در مورد باورها و آیین‌های مذهبی آن دوران در اختیار ما می‌گذارد.

به گفته باستان‌شناسان، مادیان همراه این زن که بین ٤ تا ٨ سال سن داشته عمداً قربانی شده است. در پوشاک او نه تنها پشم گوسفند، که پشم شتر هم به کار رفته که این بسیار جالب است. یافته‌های اولیه نشان می‌دهند این مردم، صنعت‌گران بسیار قابلی بوده‌اند و با توجه به این که این زن یک زن کاملاً معمولی است، آنچه همراه او است از مهارت‌های صنعتی و هنری بالای آن دوران حکایت دارد.

با وجود تمام یافته‌های علمی مهمی که این کشف برای دانشمندان به همراه داشت اما کاربران اینترنتی فقط به کفش‌های او توجه کردند! فقط کافی بود موزه مغولستان اولین عکس از کفش‌های این زن را منتشر کند تا یک کاربر زیر آن بنویسد: “من اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم که آن زمان هم مردم آدیداس می‌پوشیدند!!”. همین حرف ساده که به دلیل نوارهای تزئینی به کار رفته بر روی کفش زده شده بود خیلی زود به “نظریه آدیداس” تبدیل گردید و آن‌قدر در اینترنت دست به دست چرخید که درنهایت برخی حتی این زن را مسافر زمان دانستند!! این سخنان که باستان‌شناسان آن را احمقانه نامیده‌اند همچنان ادامه دارد!

 منبع:افکارخبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا