ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

موبنا – بدون تردید، زمانی که پول قابل توجهی را برای خرید ابزارکی جدید هزینه می کنید و یک ماه بعد مدلی بهتر روانه بازار می شود چندان حس خوشایندی نخواهید داشت. خرید محصولی که در زمان خرید نیز چندان به روز نیست حتی اقدامی بدتر است. با فاصله گرفتن از خرید چند دستگاهی که در …

موبنا – بدون تردید، زمانی که پول قابل توجهی را برای خرید ابزارکی جدید هزینه می کنید و یک ماه بعد مدلی بهتر روانه بازار می شود چندان حس خوشایندی نخواهید داشت. خرید محصولی که در زمان خرید نیز چندان به روز نیست حتی اقدامی بدتر است. با فاصله گرفتن از خرید چند دستگاهی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید از این احساسات ناخوشایند نیز فاصله بگیرید.

مک بوک ها

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

در حال حاضر مک بوک (۱۲ اینچ)، مک بوک ایر و مک بوک پرو در بازار وجود دارند. بیشتر این دستگاه ها در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه مدل جدید خود بوده اند و هیچ کدام به پردازنده نسل ششم سری Core اینتل مجهز نیستند، اگرچه پردازنده های جدید در ماه سپتامبر عرضه شدند. انتظار می رود اپل تمامی یا بیشتر مک بوک های خود را تا ژوئن ۲۰۱۶ بروزرسانی کند. پس اگر عجله ندارید تا آن زمان صبور باشید.

کنسول بازی وی یو (Wii U)

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

وی یو کنسول بازی فعلی شرکت نینتندو است که از نظر پشتیبانی بازی و عملکرد فاصله بسیاری با پلی استیشن ۴ سونی و اکس باکس وان مایکروسافت دارد. با این وجود، اگر از هواداران دو آتشه نینتندو هستید بهتر است پول خود را صرف خرید وی یو نکنید زیرا این کنسول تقریبا در پایان عمر خود قرار دارد. انتظار می رود نینتندو نسل بعدی کنسول بازی خود را طی ۱۲ ماه آینده معرفی کند که بنابر شایعات نینتندو NX نام دارد و به نظر می رسد برگ برنده ای برای این شرکت محسوب می شود. با معرفی کنسول بازی جدید، وی یو بیش از پیش به محصولی منسوخ تبدیل می شود.

هر لپ تاپی با وضوح نمایشگر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

متاسفانه، حدود ۷۸ درصد لپ تاپ های حال حاضر دارای نمایشگرهایی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل هستند اما لزومی ندارد تا شما هم جزو نفراتی باشید که چنین لپ تاپی خریداری می کنید. در حال حاضر، لپ تاپ هایی با وضوح نمایشگر بالا را نیز می توان با قیمتی مناسب (کمتر از ۵۰۰ دلار) تهیه کرد. لپ تاپ هایی دارای نمایشگری با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ انتخابی منطقی محسوب می شوند که در زمینه های مختلف مانند وبگردی، تماشای فیلم یا استفاده از دو پنجره در کنار هم تجربه بهتری را برای کاربر رقم می زنند.

مایکروسافت سرفیس ۳

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

مایکروسافت برای آخرین بار در آوریل سال ۲۰۱۵ تبلت های سرفیس ۳ را به روزرسانی کرد. این تبلت به پردازنده اتم اینتل مجهز شده است. انتظار می رود نسخه بعدی سرفیس ۳ عملکرد بهتر را در کنار حفظ یا ارتقا عمر بالای باتری این تبلت ارائه کند.

اچ‌تی‌سی وان M9

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

وان M9 پرچمدار پیشین گوشی های هوشمند اچ‌تی‌سی حتی در زمان عرضه نیز در جلب نظر کارشناسان و مشتریان ناموفق بود. عمر باتری کم، دوربینی ضعیف، داغ شدن پردازنده و طراحی تکراری، عرضه وان M9 را تبدیل به شکستی بزرگ برای اچ‌تی‌سی کردند. برای جبران این شکست، این شرکت تایوانی به تازگی از پرچمدار جدید خود یعنی اچ‌تی‌سی ۱۰ رونمایی کرده است که در برخورد و بررسی های اولیه نظرات مثبتی درباره آن ارائه شده است.

تلویزیون های ۷۲۰p

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

این گونه به نظر می رسد که تلویزیون های ۷۲۰p مانند زامبی ها قصد مردن ندارند. اگرچه تلویزیون های صفحه تخت ۱۰۸۰p با قیمتی رقابتی و زیر ۲۰۰ دلار در بازار وجود دارند، اما همچنان می توان تلویزیون هایی با وضوح نمایشگر پایین‌تر و قیمت ارزان‌تر را نیز روی قفسه فروشگاه ها مشاهده کرد. اگرچه بسیاری از شبکه های تلویزیونی همچنان برنامه های خود با وضوح ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پخش می کنند اما بسیاری از خدمات استریم محتوای دیداری و تمام بلو ری ها با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا بالاتر اجرا می شوند. تلویزیون های ۴K طی چند سال آینده به جریان غالب بازار تبدیل خواهند شد و در حال حاضر نیز جریان اصلی ۱۰۸۰p است. پس خرید یک فناوری قدیمی احمقانه به نظر می رسد.

گوشی های هوشمند ویندوزی

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

سهم بازار سیستم عامل ویندوز فون در آمریکا حدود ۲.۸ درصد است و در سطح جهانی نیز شرایط متفاوت نبوده و با فاصله بسیار زیادی از اندروید گوگل و iOS اپل قرار دارد. مایکروسافت حتی در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ حرفی درباره بستر تلفن همراه خود نزد. بنابر شایعات منتشر شده، شاید در اواخر سال ۲۰۱۶ یا در سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی محصولی جدید به نام سرفیس فون از سوی مایکروسافت باشیم اما تا آن زمان بهتر است سراغ گوشی های هوشمند ویندوزی نروید.

دوربین های نشانه بگیر و عکس بگیر

ابزارک‌هایی که خرید آنها احمقانه به نظر می رسد

همان گونه که در سال ۲۰۱۶ دیگر نیازی به حمل واکمن برای گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود ندارید زیرا گوشی هوشمند شما به خوبی این وظیفه را انجام می دهد، دیگر نیازی برای حمل یک دوربین استاندارد نشانه بگیر و عکس بگیر نیز احساس نمی شود زیرا گوشی هوشمند شما می تواند تقریبا به همان خوبی عکاسی کند و البته اپلیکیشن های مختلفی نیز برای ویرایش و به اشتراک گذاری عکس ها در اختیار دارید. اگر عکاس حرفه ای هستید استفاده از دوربین DSLR یا یک دوربین بدون آینه منطقی است اما خرید دوربین های نشانه بگیر و عکس بگیر بیشتر هدر دادن پول به نظر می رسد.

آمازون کیندل

Kindle-Paperwhite_Car-1200-80

نکته منفی درباره استفاده از یک کتابخوان الکترونیکی سیاه و سفید آمازون کیندل وجود ندارد؛ این کتابخوان الکترونیکی چشم انسان را اذیت نمی کند و عمر باتری فوق العاده را ارائه می کند. اما اگر قصد خرید یک کتابخوان الکترونیک کیندل را دارید بهتر است اندکی صبر کرده و منتظر نسخه بعدی آن باشید که امکان شارژ با انرژی خودرشیدی را در کنار بهبودهای دیگر ارائه می کند.

 منبع: عصرایران | نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا