دردسر شیرین گزارشگران دربی در ۱۰ سال گذشته

موبنا – یکی از موضوعاتی که همواره پیش از برگزاری شهرآورد تهران ذهن طرفداران دو تیم پرطرفدار پایتخت را قلقلک می‌دهد، این است که گزارشگر بازی کیست؟ برای فوتبال‌دوستانی که توانایی حضور در استادیوم آزادی و تماشای مسابقات استقلال و پرسپولیس را ندارند، انتخاب گزارشگر شهرآورد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ گزارشگرانی که بتوانند ضمن …

موبنا – یکی از موضوعاتی که همواره پیش از برگزاری شهرآورد تهران ذهن طرفداران دو تیم پرطرفدار پایتخت را قلقلک می‌دهد، این است که گزارشگر بازی کیست؟

برای فوتبال‌دوستانی که توانایی حضور در استادیوم آزادی و تماشای مسابقات استقلال و پرسپولیس را ندارند، انتخاب گزارشگر شهرآورد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ گزارشگرانی که بتوانند ضمن بیان تمام واقعیت‌های داخل استادیوم و مسائل حاشیه‌ای، اصل بی‌طرفی را هم رعایت کنند. حساسیت‌های شهرآورد خواه‌ناخواه روی گزارش بازی هم تاثیر می‌گذارد ولی به گفته‌ی عادل فردوسی‌پور برای هر گزارشگر، گزارش دربی یک دردسر شیرین است.

صرف‌نظر از قرمز یا آبی بودن که معمولا به گزارشگران معروف تلویزیون نسبت می‌دهند، سبک خاص گزارش‌ها هم طرفداران خود را دارد.

تلویزیون در ۱۰ سال اخیر صدا‌های نام‌آشنای پنج گزارشگر را در ۲۱ شهرآورد به ثبت رسانده است؛ یاد کردن از افرادی که تاکنون گزارش دربی را بر عهده داشته‌اند جالب توجه است و با نگاهی به ۲۱ دربی برگزار شده در ۱۰ سال اخیر، آمار‌های جالبی را نشان می‌دهد که مرور برخی از آنها خالی از لطف نیست؛ مثلا اینکه در ۱۰ سال اخیر «فردوسی‌پور» با ۹ بار گزارش دربی، بیشترین سهم را در شهرآوردها داشته است. مزدک میرزایی با گزارش پنج دربی در ۱۰ سال اخیر در رتبه دوم، خیابانی با چهار گزارش، پیمان یوسفی با دو و محمدرضا احمدی هم با یک گزارش دربی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عادل فردوسی‌پور را رکورددار گزارش‌های دربی می‌دانند. نکته‌ی جالب درباره‌ی مجری برنامه‌ی «نود» این است که در شش دربی اخیر عادل فردوسی‌پور گزارشگر شهرآورد بوده است.

در ۱۰ سال اخیر به طور میانگین از هر هفت دربی، یک بار گزارش به جواد خیابانی واگذار شده است.

مزدک میرزایی دیگر گزارشگر تلویزیون است که همپای عادل فردوسی‌پور و سایر گزارشگران در دربی گزارشگر بوده است.

او درباره اینکه گزارش کدام دربی بیشتر از همه برای او جالب بوده، معتقد است: نباید درباره مسابقاتی که گزارشگر آن هستیم زیاد اظهارنظر کنیم چون ممکن است به جانبداری متهم شویم. این گزارشگر در ۱۰ سال اخیر گزارشگر۵ دربی بوده است.

اما پیمان یوسفی که در ۱۰ سال اخیر دو دربی را گزارش کرده، معتقد است، گزارش دربی نسبت به گذشته کار راحت‌تری شده چون فضای ۱۰ سال قبل برای گزارشگران سخت‌تر بوده است.

محمدرضا احمدی از جمله گزارشگران جوانی است که موفق شد اولین تجربه گزارش خود را در دربی رفت این فصل کسب کند. محمدرضا احمدی تنها یک دربی را در ۱۰ سال اخیر گزارش کرده است.

او هم معتقد است: گزارش دربی مثل خود این مسابقه با گزارش سایر دیدارها فرق دارد و به نظرم حساسیت بازی روی حساسیت گزارش هم تاثیرگذار است.

 منبع: ایسنا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا