صعود دشوار بایرن به نیمه نهایی CL

موبنا – از ساعتی پیش در چارچوب دور برگشت مرحله یک‌چهارم پایانی فصل جاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بنفیکا درحالی میزبان بایرن مونیخ بود که بازی رفت را با حساب ۱ بر ۰ به حریف آلمانی خود واگذار کرده بود. در بازی امشب پرتغالی‌های میزبان دست بالا را داشتند و درست در سومین دقیقه نخستین …

موبنا – از ساعتی پیش در چارچوب دور برگشت مرحله یک‌چهارم پایانی فصل جاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بنفیکا درحالی میزبان بایرن مونیخ بود که بازی رفت را با حساب ۱ بر ۰ به حریف آلمانی خود واگذار کرده بود.

در بازی امشب پرتغالی‌های میزبان دست بالا را داشتند و درست در سومین دقیقه نخستین موقعیت بازی را رقم زدند. آنها که به نظر می‌رسید به توپ‌های بلند تمایل بیشتری دارند، عرصه را در میانه میدان برای آلونسو و مارتینز و تیاگو تنگ کرده بودند. از همینرو شاگردان گواردیولا بیشتر به نفوذ از کناره‌ها توسط فرانک ریبری و داگلاس کاستا رو آورده بودند.

این رویکرد دقیقه ۱۲ نتیجه داد و سانتر کاستا روی تیر دو می‌رفت تا به مولر برسد اما آندره آلمیدا هوشیار بود و دروازه‌اش را پیش از هر اقدامی از سوی مهاجم حریف، نجات داد. بعد از این حرکت بایرنی‌ها مالکیت توپ بیشتری بدست آوردند و دقیقه ۱۹ موقعیتی عالی ایجاد کردند. توپ کاستا در نیمه زمین به لام رسید؛ او سانتری را روی نقطه پنالتی برای مولر ارسال نمود اما ضربه این بازیکن راهی به درون چارچوب نیافت. در ادامه به رغم اینکه شاگردان گورادیولا تسلط بهتری بر بازی داشتند اما این بنفیکا بود که دقیقه ۲۷ توسط رائول خیمنز روی یک ضدحمله غیرمنتظره و غافلگیری ویدال و نویر به گل رسید.

صعود دشوار بایرن به نیمه نهایی CL

بعد از این گل باز هم بایرنی‌ها حمله کردند. آنها دقیقه ۳۳ توسط هافبک شیلیایی فرصت دیگری خلق کردند اما با هوشیاری و خونسردی ادرسون مورائس ناکام ماندند. با این وجود بالاخره فشارهای باواریایی‌ها نتیجه داد و پنج دقیقه بعد ویدال که یکی از فعالترین مهره‌های این میدان بود توانست بعد از مهار ناقص ضربه لام توسط دروازه‌بان بنفیکا با یک ریباند دقیق بازی را به تساوی بکشاند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

صعود دشوار بایرن به نیمه نهایی CL

در نیمه دوم که بدون هیچ تغییری در ترکیب دو تیم آغاز شد باز هم بایرنی‌ها کنترل بیشتری بر توپ و میدان داشتند. هفت دقیقه بعد از آغاز این نیمه هم به گل رسیدند. کرنر ارسالی ژابی آلونسو با ضربه سر مارتینز برای توماس مولر ساخته و پرداخته شد و او هم توانست توپ را وارد دروازه بنفیکا کند تا بایرن با حساب ۲ بر ۱ از میزبان خود جلو بیفتد.

صعود دشوار بایرن به نیمه نهایی CL

دقیقه ۵۴ باز هم شاگردان گواردیولا بعد از ارسال کرنری از سوی بازیکنان بنفیکا توپ را گرفتند. ریبری فورا حرکتی را آغاز کرد و با همراهی داگلاس کاستا و ژابی آلونسو به سمت زمین حریف یورش بردند، اما این صحنه جذاب در نهایت با ناکامی کاستا در مصافی مستقیم با مورائس پایان یافت. این بازیکن برزیلی دقیقه ۶۰ هم توپ را به تیر دروازه حریف کوبید. حملات باواریایی‌ها ادامه داشت و دقیقه ۶۸ هم موقعیتی دیگر خلق کردند اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید داوید آلابا بالا رفت.

به رغم جریان بازی، بنفیکا در دقیقه ۷۶به گل دوم خود رسید. آندرسون تالیسکا  روی یک ضربه آزاد مستقیم از سمت راست محوطه جریمه دروازه مانوئل نویر را فرو ریخت تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود.

تیم میهمان که نمی خواست به راحتی تسلیم شود، تلاش زیادی برای زدن گل های بعدی انجام داد و حتی می توانست در دقیقه ۸۶ به گل سوم برسد اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با همان نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

 منبع: ورزش سه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا