پاسخ زوکربرگ به ترامپ:‌ به جای دیوار، پل بسازید

موبنا – مدیرعامل ۳۱ ساله فیس‌بوک در جریان کنفرانس برنامه‌نویسان این شرکت موسوم به F8 به صراحت از عدم تمایل خود به این سیاست سخن گفته و نسبت به طرح‌های سختگیرانه علیه مهاجرت ترامپ نیز موضع مخالف گرفته است. زوکربرگ در این کنفرانس که در سانفرانسیسکو برگزار شد، گفت: صحبت‌هایی ترسناکی درباره ساخت دیوارها و …

موبنا – مدیرعامل ۳۱ ساله فیس‌بوک در جریان کنفرانس برنامه‌نویسان این شرکت موسوم به F8 به صراحت از عدم تمایل خود به این سیاست سخن گفته و نسبت به طرح‌های سختگیرانه علیه مهاجرت ترامپ نیز موضع مخالف گرفته است. زوکربرگ در این کنفرانس که در سانفرانسیسکو برگزار شد، گفت: صحبت‌هایی ترسناکی درباره ساخت دیوارها و ایجاد فاصله بین مردم عنوان می‌شود که بسیاری در اطراف من یا در مسافرت‌هایی که به نقاط مختلف جهان می‌کنم با آنها مخالفند.
زوکربرگ تایید کرد: این صحبت‌ها درباره محدودیت بیان، کاهش مهاجرت، کاهش تجارت و در برخی از نقاط جهان کاهش دسترسی به اینترنت است. به جای ایجاد دیوار ما می‌توانیم کمک کنیم و پل بسازیم. به جای جداکردن مردم ما می‌توانیم آنها را به هم متصل کنیم. در ماه نوامبر دونالد ترامپ در جریان چهارمین مناظره انتخاباتی محافظه‌کاران گفته بود که اگر انتخاب شود ۱۱ میلیون مهاجر غیر‌قانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد، بین آمریکا و مکزیک دیواری خواهد کشید و از ورود مسلمانان مهاجر به آمریکا جلوگیری خواهد کرد. زوکربرگ که علاقه زیادی به نزدیک کردن مردم به یکدیگر دارد از کاربران خواسته در مورد این سخنان او در صفحه فیس‌بوکش اظهار نظر کنند. او گفته: سخنرانی من در کنفرانس F8 از نظر شخصی برایم بسیار مهم بود و مدت زیادی برای آن وقت گذاشتم. حالا دنیای متصل به هم بیش از همیشه اهمیت دارد. این موضوعی بین انتخاب امید و ترس است و فقط متعلق به یک شخص یا یک کشور نمی‌شود.

 منبع: دنیای اقتصاد 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا