ساخت دوربین ۲۵ هزاردلاری با توان تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه (+فیلم)

موبنا – به گزارش فست کمپانی، این دوربین ۲۵ هزار دلار قیمت دارد و سرعت تصویربرداری آن ۶۰ فریم در ثانیه است. دقت هر یک از این دوربین ها ۸k است. همراه با این دوربین نرم افزاری برای ترکیب تصاویر تهیه شده هم عرضه می شود. نرم افزارها و سخت افزارهای به کار گرفته شده …

موبنا – به گزارش فست کمپانی، این دوربین ۲۵ هزار دلار قیمت دارد و سرعت تصویربرداری آن ۶۰ فریم در ثانیه است. دقت هر یک از این دوربین ها ۸k است. همراه با این دوربین نرم افزاری برای ترکیب تصاویر تهیه شده هم عرضه می شود.
3058867-slide-fb36001
نرم افزارها و سخت افزارهای به کار گرفته شده در این دوربین متن باز هستند و لذا توسعه دهندگان می توانند از تابستان امسال به داده های مربوط به آنها و همین طور کدهایشان در GitHub دسترسی داشته باشند. فیس بوک که طراحی این دوربین را به عهده داشته هدف از این کار را تسریع در توسعه فناوری ساخت دوربین های سه بعدی اعلام کرده است.
3058867-slide-fb36003

البته مدیر تولید محصولات فیس بوک تاکید کرده که ساخت این دوربین به معنای فعالیت مداوم این شرکت در صنعت ساخت دوربین نیست.

از مجموع این دوربین ها ۱۴ دوربین دارای زاویه دید گسترده یا wide-angle بوده و یک دوربین چشم ماهی یا fish-eye هم در بالا و دو دوربین هم در پایین قرار می گیرند تا تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه شده تمامی جزییات صحنه را پوشش دهند. ۱۴ دوربین اصلی در یک شاسی آلومینیومی قرار می گیرند و حسگرهایی هم عملکرد شاتر را تنظیم می کنند.

دوربین مذکور در تابستان امسال روانه بازارهای جهانی می شود و بسته به تجیزهات اضافی نصب شده بر روی ان قیمتش تا ۳۰ هزار دلار هم افزایش می یابد.

3058867-slide-fb36004

3058867-slide-fb36005

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا