حرکت در این مسیر ثروتمندمان می کند

موبنا – دو سال و نیم از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می گذرد، سیاستی که در صورت اجرایی شدن می تواند چرخ صنعت و تولید کشور را به حرکت در بیاورد و تنگناهای موجود بر سر راه اقتصاد را یکی یکی رفع کند. بر اساس این گزارش اقتصاد مقاومتی همواره با محوریت اقتصاد …

موبنا – دو سال و نیم از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می گذرد، سیاستی که در صورت اجرایی شدن می تواند چرخ صنعت و تولید کشور را به حرکت در بیاورد و تنگناهای موجود بر سر راه اقتصاد را یکی یکی رفع کند.

بر اساس این گزارش اقتصاد مقاومتی همواره با محوریت اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر مطرح شده است و همواره از فرصت‌های طلایی پیش روی مردم و دست اندرکاران امر رونمایی کرده است که اگر شناخت صحیح و مدیریت به جا چاشنی بند بند آن شود؛ به گونه‌ای اقتصاد کشور را مقاوم می کند که دیگر با هیچ حربه‌ای رنگ نبازد.

سهم دولت در اجرا کاهش یابد

حسین محمودی کارشناس اقتصادی گفت: سال هاست که اقتصاد کشور شرایط نا بسامانی را تجربه می کند و این شرایط هر سال نیز ادامه دارد بنابراین نیاز است که برای ساماندهی این نابه سامانی اقتصادی فکری درست اندیشیده شود.

وی افزود :این ایده در قالب اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن همه شرایط به صورت یک برنامه به دولت ارائه شده ، هم اکنون این وظیفه متولیان است که به ضرورت های های این برنامه توجه کافی داشته باشند.

محمودی با اشاره به اینکه سهم و نقش دولت در حوزه های اجرایی کشور باید کاهش یابد تصریح کرد: این امر ضمن فعال تر شدن بخش خصوصی ،موجب مقاوم تر شدن اقتصاد کشور در برابر همه ناملایمات و تکانه های خارج از تعادل خواهد شد.

به اعتقاد وی کاهش نرخ بیکاری، تورم و نیز به رونق افتادن بخش صنعت در کشور از مزایای مهم اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی در پایان گفت: همراهی دولت و مردم توام با یکدیگر شرایط تحقق این شعار اقدام و عمل را فراهم می کند.

اقتصاد مقاومتی به مقاوم شدن اقتصاد کمک می کند

حمید رضا قدری دیگر کارشناس اقتصادی نیز پیرامون ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی بویژه شعار امسال اشاره کرد و گفت: اگر همه متولیان در کشور به این باور برسند که بخش خصوصی کارآمدتر از بخش دولتی موجب رونق اقتصادی می شود، شک نداشته باشیم که اقتصاد مقاومتی به مقاوم شدن اقتصاد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت و پتانسیل های فراوانی برای بهبود شرایط اقتصادی داریم، تصریح کرد: ثروتمند شدن یک کشور به همت و استفاده کافی و لازم از همه ظرفیت های داخلی بستگی دارد.

قدری معتقد است وقتی در کشور این همه ظرفیت و منابع انسانی صاحب اندیشه داریم به راحتی می توانیم در بین اولین های اقتصاد در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان گفت : افزایش میزان راندمان تولید نمونه بارز اقدام عملی در مسیر اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

هرچه بی توجهی به اقتصاد مقاومتی شده، کافی است

فرهود اعتماد دیگر کارشناس اقتصادی نیز در این باره گفت : امسال یک فرصت و شرایط یکسانی هم برای دولت و هم مردم بوجود آمده تا هر کدام به سهم خود در رونق اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند.

وی افزود: تا امروز هرچه بی توجهی به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شده، کافی است،از هم اکنون باید مرد عمل باشیم تا با اقدام و عمل شرایط نابسامان اقتصاد کشور را تغییر دهیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد : وضعیت کشور به گونه ای است که به راحتی می توانیم باروی پای خود ایستادن مشکلات اقتصادی را حل و رفع کنیم.

وی در پایان گفت: اقدام و عمل در صورتی اتفاق می افتد که انگیزه لازم برای بخش خصوصی فراهم شود در این صورت شاهد تحول اقتصادی هستیم.

خیلی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست های نامناسب اقتصادی در چند سال اخیر موجب آسیب دیدن بدنه اقتصاد کشور شده است، بنابراین اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دونکته از جمله کاهش وابستگی به در آمدهای نفتی و نکته دوم فعال شدن بخش خصوصی ،نسخه ای است که اقتصاد کشور را در شرایط و ناملایمات بیمه می کند.

 منبع:جام نیوز  

دکمه بازگشت به بالا