۳۶۰۱ هزار میلیارد ریال سهم دولت از خدمات ارتباطی

موبنا – علی اصغر عمیدیان درباره میانگین مصرف روزانه دیتا در کشور توضیح داد: بیشترین رشد مصرف روزانه دیتا از سال ۹۳ تا ۹۴ بود که تا پایان سال گذشته میزان مصرف دیتا در تلفن سیار ۳۸۷ ترابایت و در اینترنت ثابت ۱ هزار و ۹۴۲ ترابایت رسید که تا پایان سال ۹۳ نیز میزان …

موبنا – علی اصغر عمیدیان درباره میانگین مصرف روزانه دیتا در کشور توضیح داد: بیشترین رشد مصرف روزانه دیتا از سال ۹۳ تا ۹۴ بود که تا پایان سال گذشته میزان مصرف دیتا در تلفن سیار ۳۸۷ ترابایت و در اینترنت ثابت ۱ هزار و ۹۴۲ ترابایت رسید که تا پایان سال ۹۳ نیز میزان درآمد اپراتورها ۱۹۳ هزار میلیارد ریال بود و در کنار آن نیز سهم دولت از خدمات ارتباطی ۳۶۰۱ هزار میلیارد ریال برآورد شد.
وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در دولت یازدهم در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: ۱۹ درصد از فارغ التحصیلان کشور در حوزه فناوری اطلاعات هستند که در دو سال گذشته ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰ هزار شغل غیر مستقیم در این بخش ایجاد کردیم. البته این را هم باید در نظر گرفت که هر شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۶.۵ شغل در حوزه های دیگر ایجاد می کند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: با تکمیل طرح ها و برنامه های آینده امید است تا پایان دولت یازدهم کلیه روستاهای کشور از نعمت ارتباط برخوردار شوند و روستاهای بالای ۱۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش تولید ناخالص ملی همزمان با افزایش ضریب نفوذ خدمات ارتباطی تاکید کرد: افزایش هر ۱۰ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و باندپهن می تواند از ۶ دهم تا ۲.۱۹ درصد تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.
وی با اشاره به رشد نسل ۳ و ۴ تلفن همراه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ تعداد دکل های نسل سوم تلفن همراه ۱۵ هزار و ۵۴۳۰ و نسل چهارم همراه نیز به ۳ هزار و ۶۹۳ سایت رسیده است.
عمیدیان مهمترین برنامه در نظر گرفته شده رگولاتوری برای سال ۹۵ را توسعه دسترسی فیبرنوری، اشتراک گذاری امکانات پایداری اپراتورها و صدور پروانه های اپراتور مجازی تلفن همراه نام برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا