سقوط بزرگ بازار جهانی رایانه برای ششمین فصل متوالی

موبنا، میثم لطفی – برای این دوره زمانی سه ماهه در مجموع ۶۰.۶ میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار جهانی شد که این رقم کاهش ۱۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان داد. مرکز تحقیقاتی IDC همچنین اعلام کرد به‌روزرسانی جدید نسخه سازمانی ویندوز ۱۰ و کاهش درخواست کاربران جهانی برای خرید …

موبنا، میثم لطفی – برای این دوره زمانی سه ماهه در مجموع ۶۰.۶ میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار جهانی شد که این رقم کاهش ۱۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان داد.

مرکز تحقیقاتی IDC همچنین اعلام کرد به‌روزرسانی جدید نسخه سازمانی ویندوز ۱۰ و کاهش درخواست کاربران جهانی برای خرید رایانه‌های جدید مهم‌ترین دلایل برای این سقوط ۱۱ درصدی بود.

PC (2)

گارتنر نیز در یک گزارش مجزا به روند مشابه اشاره کرد و توضیح داد بازار جهانی رایانه‌های شخصی در حال سقوط است. البته گارتنر کاهش فروش رایانه‌های شخصی در این دوره زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۹.۵ درصد گزارش داد.

این ششمین فصل متوالی است که از فروش جهانی رایانه‌های شخصی کاسته می‌شود و پیش‌بینی شده است روند مذکور باز هم ادامه داشته باشد.

مهم‌ترین دلیل برای کاهش فروش رایانه‌های شخصی در فصول گذشته افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند بوده است. شرکت‌های لنوو، اچ‌پی و دل همچنان سه تولیدکننده برتر رایانه‌های شخصی در جهان بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا