ساخت ربات همه کاره برای تدریس به کودکان، منشی‌گری و قایم باشک بازی

موبنا – به گزارش مشبل، ربات یاد شده که BIG-i نام دارد توانمندی های زیادی دارد و شرکت سازنده به جای کار کردن بر روی ظاهر این ربات به فکر ارتقای امکانات و توانمندی های آن بوده است. NXROBO شرکت سازنده این ربات حتی سیستم عاملی اختصاصی برای آن طراحی کرده و می توان به …

موبنا – به گزارش مشبل، ربات یاد شده که BIG-i نام دارد توانمندی های زیادی دارد و شرکت سازنده به جای کار کردن بر روی ظاهر این ربات به فکر ارتقای امکانات و توانمندی های آن بوده است. NXROBO شرکت سازنده این ربات حتی سیستم عاملی اختصاصی برای آن طراحی کرده و می توان به آن آموزش داد تا امور مختلفی را با دریافت فرامین صوتی و بصری انجام دهد.

این ربات تابدان حد هوشمند است که اگر مالک خود را در حال لمس یک میوه شسته نشده ببیند به وی یادآوری می کند که دستانش را بشورد. BIG-i را می توان برای رفع نیازهای افراد مختلف به شیوه های گوناگون برنامه ریزی کرد. این ربات را می توان به معلم کودکان مدرسه ای مبدل کرد تا پس از اتصال به اینترنت و دسترسی به دائره المعارف های آنلاین به آنها برای انجام تکالیف درسی کمک کند.

BIG-i برای تفریح و سرگرمی هم قابل استفاده است و حتی می تواند با انسان ها قایم باشک بازی کند یا برقصد. تبدیل شدن به منشی شخصی از طریق پاسخ به تماس های تلفنی، برنامه ریزی قرارهای ملاقات یا یادآوری انجام امور ضروری از دیگر توانمندی های ربات یاد شده است. این ربات از توانایی حرکتی خوبی هم برخوردار است و می تواند موانع محیطی را شناسایی کند.
BigI2
کاربران برای استفاده بهینه از این ربات باید ابتدا امور مورد نظر مانند نحوه خاموش و روشن کردن تلویزیون یا نام برخی وسایل ضروری را به آن آموزش دهند. BIG-i صدای مالک خود را به خوبی تشخیص می دهد و به فقط به دستورات او عمل می کند.

شرکت سازنده یک فروشگاه برنامه آنلاین هم برای کاربران این ربات طراحی کرده تا با نصب این برنامه ها بر روی گوشی هوشمند بتوان BIG-i را هر چه بیشتر شخصی سازی نمود.

BIG-i یک ربات ۱۲ کیلویی کوتاه قد است که از دوربین رنگی با دقت ۷۲۰p و سیستم بصری سه بعدی استفاده می کند و با فناوری های وای – فای، بلوتوث و مادون قرمز نیز سازگاری دارد. عمر باتری این ربات ۵ ساعت است و با کاهش شارژ ربات به طور خودکار برای شارژ خود اقدام می کند.

سیستم عامل NXROBO OS متن باز است و لذا می توان برنامه های متنوعی را به آن اضافه کرد. قیمت این ربات که اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار می آید حدود هزار دلار خواهد بود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا