فناوری واقعیت مجازی به عینک های عادی می‌رسد

موبنا – به گزارش مشبل، این عینک ها که هنوز زمانی برای عرضه آنها به بازار اعلام نشده هم از خدمات واقعیت مجازی و هم از خدمات واقعیت افزوده برخوردار خواهند بود. یعنی هم برای مشاهده تصاویر مجازی سه بعدی قابل استفاده اند و هم با استفاده از آنها می توان اجزا و امکانات مختلفی …

موبنا – به گزارش مشبل، این عینک ها که هنوز زمانی برای عرضه آنها به بازار اعلام نشده هم از خدمات واقعیت مجازی و هم از خدمات واقعیت افزوده برخوردار خواهند بود. یعنی هم برای مشاهده تصاویر مجازی سه بعدی قابل استفاده اند و هم با استفاده از آنها می توان اجزا و امکانات مختلفی را به طور سه بعدی به محیط اطراف مشاهده کرد.

واقعیت افزوده فناوری پیشرفته تری در مقایسه با فناوری واقعیت مجازی محسوب می شود و لایه هایی که با استفاده از آن به دنیای واقعی افزوده می شود در عرصه بازی های ویدئویی، معماری، طراحی و … کاربرد دارد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک که مالکیت Oculus Rift را بر عهده دارد، امیدوار است عینک های یاد شده تا ۱۰ سال آینده فراگیر شوند.

البته فیس بوک تنها شرکتی نیست که در زمینه ساخت محصولات واقعیت مجازی و … فعال است. مایکروسافت هم در آستانه عرضه هدست هولولنز برای استفاده برنامه نویسان و توسعه دهندگان است. اسنپ چت هم قصد دارد به زودی عینک های واقعیت افزوده تولید کند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا