سیستم یادگیری ماشینی گوگل متن‌باز شد

موبنا – به گزارش وبسایت albandailystar، گوگل در آخرین اقدام خود نشان داد دنیای نرم‌افزارهای رایانه‌ای چگونه در حال تغییر است و نرم‌افزارهای متن‌باز در شرایط کنونی فقط مربوط به رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌شود. فناوری TensorFlow نسل دوم سیستم یادگیری ماشینی گوگل محسوب می‌شود که بسیاری از نرم‌افزارهای غول اینترنتی جهان مبتنی …

موبنا – به گزارش وبسایت albandailystar، گوگل در آخرین اقدام خود نشان داد دنیای نرم‌افزارهای رایانه‌ای چگونه در حال تغییر است و نرم‌افزارهای متن‌باز در شرایط کنونی فقط مربوط به رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌شود.

فناوری TensorFlow نسل دوم سیستم یادگیری ماشینی گوگل محسوب می‌شود که بسیاری از نرم‌افزارهای غول اینترنتی جهان مبتنی بر آن فعالیت می‌کند. شرکت گوگل با متن‌باز کردن بخشی از این سیستم اقدام بزرگی انجام داده است تا عموم شرکت‌های نرم‌افزاری بتوانند به کدهای این سیستم دسترسی داشته باشند.

البته این اتفاق مزایایی را هم برای گوگل به همراه دارد و شرکت اینترنتی مذکور به همین دلیل فقط بخشی از کدهای منبع مربوط به TensorFlow را به صورت عمومی منتشر کرده است تا امکان اجرای آن فقط روی یک دستگاه فراهم شود. این کدهای نرم‌افزاری مبتنی بر استاندارد Apache ۲ منتشر شده‌اند و استاندارد مذکور نشان می‌دهد همه کاربران جهانی به صورت رایگان اجازه دسترسی به آنها را دارند.

شرکت اینترنتی گوگل این روزها کدهای مربوط به سیستم‌های مرکزی فعالیت‌های آنلاین خود را به صورت عمومی منتشر می‌کند. سیستم متن باز سرعت توسعه فناوری را افزایش می‌دهد. گوگل با متن باز کردن موتور هوش مصنوعی در TensorFlow می‌توانند کلیه فرآیند تحقیقات یادگیری ماشینی را به خارج از شرکت خود منتقل کند.

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا