پاسخ طعنه آمیز کیهان به احمد توکلی:اگر شما حرفهایتان را فراموش کرده اید،تقصیر ما چیست؟

موبنا – آقای دکتر احمد توکلی در اعتراض به تیتر اول کیهان دیروز که به تخلف مالی دولت آقای روحانی اختصاص داشت و برگرفته از اظهارات صریح خود آقای توکلی بود، نامه‌ای ارسال داشته و در جای‌جای آن در قالب مواعظ اخلاقی به کیهان تاخته‌اند. و اما با توجه به شناختی که از ایشان داریم …

موبنا – آقای دکتر احمد توکلی در اعتراض به تیتر اول کیهان دیروز که به تخلف مالی دولت آقای روحانی اختصاص داشت و برگرفته از اظهارات صریح خود آقای توکلی بود، نامه‌ای ارسال داشته و در جای‌جای آن در قالب مواعظ اخلاقی به کیهان تاخته‌اند. و اما با توجه به شناختی که از ایشان داریم متن نامه را با نظرات ایشان همخوان نمی‌بینیم و از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد نامه ایشان تحت فشار مدعیان اصلاحات نوشته شده باشد ولی از آنجا که احتمال می‌دهیم خود آقای توکلی نویسنده و یا تنظیم‌کننده آن نباشند، بعد از درج متن کامل نامه ایشان، به نکاتی درباره آن اشاره خواهیم کرد.

«برادر ارجمند جناب آقای شریعتمداری»

مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان

سلام علیکم

تیتر امروز سه‌شنبه کیهان همان تحریف روز دوشنبه روزنامه‌های مخالفان شما است، منتهی فقط جای دولت احمدی‌نژاد با دولت روحانی عوض شده است. بنده در نامه خویش خطاب به برادران مدیر مسئول روزنامه‌های طرفدارهای روحانی، تلاش کردم که توجه دهم که حتی دشمنی با گروهی نباید باعث بی‌عدالتی شود و نامه را با این تذکر تلخ تمام کردم که «شما… محتاج تغییر مسیر هستید تا با تشدید اختلافات بیش از این به مصالح ملی و منافع مردم آسیب نرسد و فردای قیامت به خلق خدا بدهکار نشوید».

چگونه است با وجود این نامه که در آن با صراحت ارقام درست ذکر شده است، کیهان همان رقم نادرست را تیتر یک می‌کند و نسبت ناروایی را که آنها به دولت آقای احمدی‌نژاد دادند، شما به دولت آقای روحانی می‌دهید؟

کار شما تلخ‌تر از کار آنان است. زیرا که اولاً نامه من که دستمایه گزارش جنابعالی بود در اختیارتان بود و ارقام درست را ارائه می‌داد و ثانیاً تذکر قرآن به آن برادران متوجه توکلی و شریعتمداری هم هست و ثالثاً به دلایلی انتظار از شما بیشتر است. وقتی ۱۵۲ میلیارد تومان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، چه احمدی‌نژاد این رقم وحشتناک را تلف کرده باشد یا روحانی، باید فاتحه نظامی را خواند که رؤسای جمهورش چنین تخلفاتی مرتکب می‌شوند. مطمئن هستم که شما راضی به این فاتحه‌خوانی نیستید. پس چرا چنین می‌کنید؟ واقع این است که احساس دشمنانه نمی‌گذارد حقیقت دیده شود.

چون غرض آمد هنر پوشیده شد

صد حجاب از دل به سوی دیده شد

اگر غیر از این بود نه آن سایت‌هایی که ظاهراً پیشقدم بوده در این تحریف، و نه روزنامه‌های آن برادران چنان اشتباه فاحشی را مرتکب می‌شدند، نه کیهان گرفتار این بلا می‌شد. چون در خبر نادرست منتشر شده آمده است که بنده گفته‌ام ۲/۵ (دو و نیم) میلیارد دلار از صندوق برداشته شده بود. اگر تمام این مبلغ را هم به مصرف نادرست می‌رساندند حداکثر کل مبلغ با ارز آزاد می‌شود حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان. پس اگر هدف مچ‌گیری و تخریب رقیب نمی‌بود این مطلب علی‌القاعده به چشم می‌آمد و این همه گرد و غبار ایجاد نمی‌شد. به شما هم عرض می‌کنم «محتاج تغییر مسیر هستید تا با تشدید اختلافات بیش از این به مصالح ملی و منافع مردم آسیب نرسد و در فردای قیامت به خلق خدا بدهکار نشوید».

پاسخ کیهان:

۱-قبل از همه باید از مواعظ اخلاقی برادر عزیزمان جناب آقای توکلی تشکر کنم که بایسته و شایسته است و اما، تنها سخن و اعتراض ایشان به کیهان آن است که رقم تخلف ۱۰۵ هزار میلیارد تومان نبوده است که باید گفت؛

الف: این رقم را خود جناب آقای دکتر توکلی در نطق جلسه علنی روز یکشنبه خویش مطرح کرده بودند و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز با استناد به گفته ایشان، تیترهای آنچنانی را برگزیده و در صفحات اول خود پوشش داده بودند، بنابراین اگر جناب توکلی سخن خود را فراموش کرده‌اند، تقصیر کیهان چیست؟

ب: آقای توکلی، روز دوشنبه با مشاهده تیتر روزنامه‌های زنجیره‌ای که تخلف ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی را به دولت سابق نسبت داده بودند، برآشفته و طی نامه‌ای که در همه رسانه‌ها منتشر شد به آنها اعتراض کرده بودند که چرا این تخلف را که مربوط به دولت آقای روحانی است، به دولت سابق نسبت داده‌اید. و در هیچ جای نامه خود کمترین اشاره و اعتراضی نکرده بودند که رقم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان صحت ندارد! بنابراین اگر اعتراض آقای توکلی به رقم مزبور بوده است چرا در نامه روز دوشنبه خود کمترین اشاره‌ای به آن نکرده بودند؟!

ج: بعدازظهر روز دوشنبه آقای احمد توکلی در مصاحبه با خبرنگار کیهان ضمن اعتراض به روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌گوید؛ «از این تعجب می‌کنم که چرا در بین این همه روزنامه‌نگار، یک مرد منصف نبوده که بگوید این تخلف مربوط به دولت آقای روحانی است نه آقای احمدی‌نژاد» ملاحظه می‌فرمایید که در اینجا نیز سخنی از رقم به میان نمی‌آورد و این در حالی است که همه روزنامه‌های زنجیره‌ای مورد نظر ایشان بدون استثنا، رقم ۱۰۵ هزار میلیارد تومان را ذکر کرده بودند. بنابراین اگر واقعا اعتراض آقای توکلی به رقم بوده است چرا فقط بعد از تیتر دیروز کیهان به صرافت نفی آن افتاده‌اند؟

د: با توجه به موارد فوق‌الذکر، اشتباه کیهان فقط آن بوده که به قول و گفته آقای احمد توکلی اعتماد کرده است! آیا غیر از این است؟

۲- متن سخنان آقای دکتر احمد توکلی (عینا) به شرح زیر است؛

«وقتی در تبصره ۳ ما اجازه دهیم دولت ۵۰ میلیارد دلار از خارج تامین مالی کند، یعنی از خارج قرض بکنیم و به شکل کلی بگوییم هر دستگاهی هر چیزی که صلاح دانست با این اعتبار انجام دهد، در واقع «۱۵۰ هزار میلیارد تومان» به میزان ۵۶ درصد بودجه عمومی را بدون بررسی در اختیار قوه مجریه گذاشته‌ایم…»

اکنون باید پرسید؛ اگر در بیان رقم اشتباه کرده‌اید و قصد تصحیح آن را دارید: اولا: چرا به کیهان که فقط به قول شما اعتماد کرده است حمله می‌کنید؟ و ثانیا: چرا دراین‌باره به روزنامه‌هایی که سخنان شما را تحریف کرده بودند کمترین تذکری نداده‌اید؟! از جنابعالی بعید است که تحت فشار مدعیان اصلاحات قرار گرفته باشید ولی بعید نیست که نامه به کیهان را خودتان تحریر نفرموده باشید!

۳- در نامه آورده‌‌اید که نگران افشای تخلفات روسای‌جمهور و خدشه به آبروی نظام هستید. اگر چنین است، این اعداد و ارقام را چگونه و چرا از تریبون باز و عمومی مجلس بیان کرده‌اید؟ البته این تنها مورد نیست، آقای توکلی در ۲۰ ثانیه آخر سخنان خود نیز حدود یک هزار میلیارد تخلف فاحش در دولت آقای روحانی را برمی‌شمارند. آیا این اقدام از کیهان سرزده است یا از جنابعالی؟!

تیتر و خبر کیهان روز سه‌شنبه بعد از شالارتانیزم مطبوعاتی روزنامه‌های زنجیره‌ای و در پاسخ به این حرمت‌شکنی آنها، آمده بود و اگر آقای توکلی آنگونه که می‌فرمایند نگران خدشه به آبروی نظام هستند، اظهارات مزبور را نمی‌فرمودند و زنجیره‌ای‌ها با استناد به آن دست به سیاه‌نمایی نمی‌زدند.

۴- آقای توکلی که ان‌شاءالله قانون‌گرا هستند به خوبی می‌دانند که جوابیه را ابتدا بایستی به کیهان ارسال کنند و چنانچه بعد از ۴۸ ساعت از چاپ آن خودداری شود، اقدام به انتشار آن نمایند ولی ایشان جوابیه را قبل از کیهان به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها داده‌اند و مسئول دفتر ایشان هم در تماس با کیهان اعلام می‌کند «این جوابیه فردا مورد استقبال روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار می‌گیرد»! ‌آیا قرار این بود که به روال شناخته شده مدعیان اصلاحات، جوابیه بدون پاسخ کیهان منتشر شود؟!

 منبع: کیهان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا