کمک های هوایی سازمان ملل در سوریه

موبنا – بتینا لوشر سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز سه شنبه در كنفرانس خبری اعلام كرد كه صبح امروز دومین دور كمك رسانی های هوایی این نهاد شامل برنج ،غلات و سایر مایحتاج غذایی در مناطق غیر قابل دسترسی سوریه با موفقیت انجام شده است. وی با اشاره به این كه دور …

موبنا – بتینا لوشر سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز سه شنبه در كنفرانس خبری اعلام كرد كه صبح امروز دومین دور كمك رسانی های هوایی این نهاد شامل برنج ،غلات و سایر مایحتاج غذایی در مناطق غیر قابل دسترسی سوریه با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به این كه دور اول این كمك رسانی ها در روز یكشنبه در شهر دیر الزور انجام گرفت، یادآور شد كه محموله های پرتاب شده امروز برای مدت یك ماه كفاف مایحتاج غذایی ۲۰۰۰ نفر از مردم این شهر را خواهد داد.

سخنگوی مذكور یاد آور شد كه امداد گران این نهاد در هفته های گذشته به عملیات آزمایشی كمك رسانی از طریق آسمان در كشور اردن مشغول بوده و در این فاصله به تكمیل نارسایی های چتر های مخصوص كمك رسانی هوایی و نحوه بسته بندی محموله ها مشغول بودند.

وی افزود، همكاری های برجسته سایر نهاد های بین المللی به بهبود این عملیات كمك های موثری كرده است.

لوشر با ذكر این كه به منظور انجام دقیق این عملیات از كمك ها و اطلاعات تخصصی انگلیس ، اردن، روسیه و سوریه استفاده شد، ادامه داد، در این عملیات از حمایت شركت های تولید كننده چتر های كمك رسانی در كشور های روسیه ، كانادا و آمریكا نیز استفاده های موثری كرده است.

سخنگوی این نهاد سازمان ملل بار دیگر از طرفین در گیر خواست تا به منظور تسهیل عملیات كمك رسانی به ساكنان مناطق غیر قابل دسترسی به محاصره این شهر ها خاتمه دهند.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا