نتانياهو: سوري ها بايد جولان را فراموش كنند

موبنا – روزنامه صهيونيستي « اسرائيل هيوم» افزود: بشار اسد در جريان مذاكرات براي توقف جنگ و برقراري آتش بس در سوريه از غربي ها خواسته است كه بايد به اشغال شدن جولان توسط اسرائيل و بازگشت آن به سوريه اعتراف كنند. اين روزنامه صهيونيستي اضافه كرد:نتانياهو هنگامي كه از اين درخواست رئيس جمهوري سوريه …

موبنا – روزنامه صهيونيستي « اسرائيل هيوم» افزود: بشار اسد در جريان مذاكرات براي توقف جنگ و برقراري آتش بس در سوريه از غربي ها خواسته است كه بايد به اشغال شدن جولان توسط اسرائيل و بازگشت آن به سوريه اعتراف كنند.

اين روزنامه صهيونيستي اضافه كرد:نتانياهو هنگامي كه از اين درخواست رئيس جمهوري سوريه مطلع شد در واكنش به آن گفت كه بشار اسد بايد جولان را فراموش كند.

به نوشته اين روزنامه صهيونيست، نتانياهو در اين رابطه با « جان كري» وزير امور خارجه آمريكا صحبت كرد و چند روز قبل هم در يك تماس تلفني با او گفت كه « اين درخواست بشار اسد تحقق نخواهد يافت و اسرائيل، جولان را به احدي تسليم نمي كند».

« اسرائيل هيوم» نوشت: نتانياهو اين موضع را در ديدار آينده خود با « ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه كه قرار است كمتر از دو هفته ديگر برگزار شود، تكرار كند.

اين روزنامه صهيونيستي همچنين فاش كرد كه نتانياهو در ديدار اخيرش با « باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا درخواست كرده تا واشنگتن به آنچه « حاكميت اسرائيل» در جولان اشغالي سوريه خوانده است در مقابل توافق هسته اي بين ايران و گروه ۱+۵، اعتراف كند اما اوباما آن را نپذيرفته است.

 منبع: ايرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا