برنامه اعتصاب در صنعت نفت کویت

موبنا – به گزارش رویترز، سیف القحطانی رئیس کنفدراسیون کارگران صنایع نفت و پتروشیمی کویت در یک کنفرانس خبری گفت: اتحادیه خود را ملزم به اتخاذ این تصمیم سخت مبنی بر اعلام اعتصاب عمومی در تمام بخش های نفت و گاز از ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۷ آوریل می‌داند. اتحادیه کارگران صنایع نفت و …

موبنا – به گزارش رویترز، سیف القحطانی رئیس کنفدراسیون کارگران صنایع نفت و پتروشیمی کویت در یک کنفرانس خبری گفت: اتحادیه خود را ملزم به اتخاذ این تصمیم سخت مبنی بر اعلام اعتصاب عمومی در تمام بخش های نفت و گاز از ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۷ آوریل می‌داند.

اتحادیه کارگران صنایع نفت و گاز کویت به مدت زمان این اعتصاب اشاره نکرده است.

سخنگوی شرکت ملی نفت کویت(KNPC) یکی از پنج شرکت دولتی که اعتصاب در آنها انجام خواهد شد، گفت: تولید و صادرات تحت تاثیر این اعتصاب قرار ندارد.

خالد العزوزی معاون خدمات پشتیبانی مدیرعامل شرکت ملی نفت کویت با بیان اینکه برخی تاسیسات نفتی ممکن است به طور موقت تعطیل شوند، گفت: اگر اعتصاب انجام شود ما هیچ استراتژی برای مقابله با این نوع اقدامات که کارکنان بیشتری برای انجام فعالیت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، نداریم.

کارگران بخش نفت کویت نگرانند که کاهش حقوق و مزایا و دستمزد بخشی از برنامه دولت برای اصلاح سیستم پرداخت بخش عمومی باشد.

انجام اعتصابات در بین کارکنان بخش عمومی کویت برخلاف برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون امارات است که در آن وجود اتحادیه‌ها ممنوع است، امری نسبتا مرسوم است. کویت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به لحاظ درآمد سرانه است.

دیگر شرکتهایی که کارکنان آن قصد دارند به اعتصاب بپیوندند شامل شرکت نفت کویت، شرکت نفتکش کویت، شرکت صنایع پتروشیمی و شرکت نفت خلیج کویت هستند.

کویت به عنوان یکی از اعضای اوپک روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و سه پالایشگاه با ظرفیت مجموع ۹۳۰ هزار بشکه در روز در اختیار دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا