آغاز انتخابات پارلمانی سوریه

موبنا – به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صبح امروز (چهارشنبه) انتخابات پارلمانی سوریه در حالی آغاز می‌شود که قرار است امروز مذاکرات صلح برای حل و فصل بحران میان طرف‌های سوری در ژنو نیز ازسر گرفته شود. این انتخابات در میان رقابت شدید ۳۵۰۰ نامزد و در یک فضای شفاف برای انتخاب ۲۵۰ عضو …

موبنا – به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صبح امروز (چهارشنبه) انتخابات پارلمانی سوریه در حالی آغاز می‌شود که قرار است امروز مذاکرات صلح برای حل و فصل بحران میان طرف‌های سوری در ژنو نیز ازسر گرفته شود.

این انتخابات در میان رقابت شدید ۳۵۰۰ نامزد و در یک فضای شفاف برای انتخاب ۲۵۰ عضو پارلمان جدید از تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

مراکز رأی‌گیری در سوریه که تعداد آن‌ها از ۷۰۰۰ مرکز تجاوز می‌کند ساعت هفت صبح امروز به وقت دمشق تا ساعت هفت شب باز هستند تا مردم سوریه بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

کمیته‌های فرعی انتخابات پارلمانی در استان‌ها آمادگی کامل خود را برای برگزاری انتخابات و فراهم کردن تمامی امکانات در مراکز رأی گیری اعلام کرده‌اند.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که آمریکا آن را غیرقانونی می‌داند و معتقد است که در شرایط کنونی برگزاری انتخابات در سوریه ممکن نیست.

این انتخابات در سایه اجرای آتش‌بس در سوریه و کاهش نسبی درگیری‌ها در این کشور برگزار می‌شود. آتش‌بس در سوریه شامل داعش و جبهه النصره نیست و حملات علیه این گروه‌ها ادامه دارد.

همچنین برای پوشش دهی کامل انتخابات در رسانه‌ها و تأمین تمامی تجهیزات و ابزارهای انتقال شبکه‌ها یک مرکز اطلاع رسانی در هتل شرایتون دمشق افتتاح شده است.

پیشتر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تاریخ ۱۳ آوریل را به عنوان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرده بود.

سوری‌هایی که از مناطق خود مهاجرت کرده‌اند می‌توانند در همان جایی که اقامت دارند رأی بدهند.

همچنین به گفته منابع لیست الوحده الوطنیه از حزب بعث سوریه بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

در همین راستا فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل درباره انتخابات سوریه گفت: ما به این انتخابات کاری نداریم بلکه در حال حاضر بر دور مذاکرات صلح متمرکز می‌شویم. ما تلاش می‌کنیم که تمامی طرف‌های بحران عدم افزایش دامنه خشونت در سوریه را تضمین کنند.

وی در واکنش به هماهنگی نظام سوریه با نیروهای روسیه برای حمله به شهر حلب گفت: در هفته‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر درگیری‌ها در سوریه بودیم طرف‌ها در ممانعت از نقض آتش‌بس موفق عمل کردند. ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که تمامی طرف‌ها دنبال خشونت‌های اضافی در سوریه نیستند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا