درمان افسردگی، سلامت قلب را به همراه دارد

موبنا – پژوهش مرکز قلب “Intermountain” آمریکا نشان می‌دهد، درمان مؤثر افسردگی افراد می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. طی این تحقیق هفت هزار و ۵۵۰ شخص حضور داشتند که نشان می‌داد درمان مؤثر افسردگی می‌تواند خطر بیماری قلبی را در این بیماران به اندازه افرادی که تا به حال سابقه افسردگی نداشتند، کاهش …

موبنا – پژوهش مرکز قلب “Intermountain” آمریکا نشان می‌دهد، درمان مؤثر افسردگی افراد می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

طی این تحقیق هفت هزار و ۵۵۰ شخص حضور داشتند که نشان می‌داد درمان مؤثر افسردگی می‌تواند خطر بیماری قلبی را در این بیماران به اندازه افرادی که تا به حال سابقه افسردگی نداشتند، کاهش دهد.

خطر عمده بیماری‌های قلبی برای افراد افسرده‌ای که درمان موفقی داشتند ۴.۶ و برای افراد بدون افسردگی ۴.۸ گزارش شد. در بین افراد افسرده‌ای که به درمان پاسخ ندادند، ۶ درصد و اشخاصی که طی این پژوهش به افسردگی مبتلا شدند، رقم ۶.۴ درصد نشان داده شد.

به گفته محققان پژوهش‌های پیشین نشان داده‌شده که افسردگی می‌تواند در طولانی‌مدت پیامدهای جدی برای بیماری‌های قلبی داشته باشد. اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که کاهش علائم افسردگی می‌تواند در کوتاه‌مدت نیز تأثیرات مهمی بر سلامت قلب بگذارد؛ در واقع محققان چنین عنوان داشته‌اند که عدم درمان صحیح افسردگی با افزایش قابل توجه بیمارهای قلبی و عروقی مرتبط است.

بنا بر این گزارش تحقیقات بیشتری برای تعیین نوع کارآمدترین درمان افسردگی که در کاهش خطر بیماری‌های قالبی نقش دارد نیاز است.

نتایج این پژوهش طی نشست انجمن قلب آمریکا در شیکاگو مطرح شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا