شهردار كرمانشاه عزل شد

موبنا – سالار احمدزاده سه شنبه شب اظهار كرد: جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر كرمانشاه ساعت ۲۰ امشب به منظور بررسی روند استیضاح عبدالرضا شعبانی، شهردار كرمانشاه برگزار شد. وی افزود: از مرحله شفاهی تا طرح سوال استیضاح و ارجاع دادن به هیات رییسه همگی بند به بند در راستای مقررات امور شوراها بوده …

موبنا – سالار احمدزاده سه شنبه شب اظهار كرد: جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر كرمانشاه ساعت ۲۰ امشب به منظور بررسی روند استیضاح عبدالرضا شعبانی، شهردار كرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: از مرحله شفاهی تا طرح سوال استیضاح و ارجاع دادن به هیات رییسه همگی بند به بند در راستای مقررات امور شوراها بوده و شهردار نتوانسته پاسخگوی مطالبات مردم در راستای طرح سوال دو تن از اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینكه دستور كار برگزاری جلسه رسمی شورا با محوریت استیضاح توسط رئیس شورای اسلامی به صورت مكتوب داده شده بود اظهار كرد: با این وجود؛ جلسه امشب بدون حضور شهردار و رئیس شورا برگزار شد.

وی با بیان اینكه حضور نیافتن رئیس شورا در جلسه امشب شاید بنابردلایلی همچون مشكلات جسمی وی بوده اظهار كرد: این جلسه با حضور نایب رئیس و دو سوم اعضای شورا برگزار شد.
احمدزاده اظهار كرد: شاید اگر شهردار در جلسه امشب حضور می یافت می توانست به طرح سوال خسرو زرافشانی یكی دیگر از اعضای شورای اسلامی پاسخگو باشد.

به گفته وی، زرافشانی هم به عنوان طراح سوال و هم به عنوان منشی شورا؛ مراحل استیضاح را به فرمانداری به صورت تلفنی بیان كرده است.

یكی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر كرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه مراحل استیضاح لحظه به لحظه به فرمانداری گزارش شده افزود: با توجه به اینكه روند استیضاح گذشته شهردار با مشكل مواجه شد جلسه امشب با حساسیت بالایی برگزار شد.

خسرو زرافشانی با بیان اینكه شهردار در جلسه استیضاح و پاسخگویی به سوالات حضور نیافت گفت: شعبانی با ۱۰ رای موافق استیضاح؛ عزل و حامد لعل بخش به عنوان سرپرست شهرداری كرمانشاه معرفی شد.

به گفته وی، لعل بخش تا پیش از این به عنوان شهردار منطقه یك و چهار كرمانشاه فعالیت داشته است.

زرافشانی اظهار كرد: امیدواریم با همكاری مدیران ارشد و مشاركت مردم شهرداری انتخاب شود تا بتواند هم افزایی بیشتری در بدنه شهرداری و سازمان ها ایجاد كند و بخشی از مشكلات شهری كرمانشاه را كاهش دهد.

شهر ۹۰۰ هزار نفری كرمانشاه دارای ۱۵ عضو شورای اسلامی است.

عبدالرضا شعبانی شهردار كرمانشاه از ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری سكان شهرداری كرمانشاه را برعهده گرفت.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا