خودروی بخار ماهنورد برای کمک به سکونت انسان در قمر زمین

موبنا – به گزارش اسپیس، استخراج آب از قطب‌های ماه و همچنین سیارکها می‌تواند مبنعی از سوخت ارزان را برای کاوشگران در حال سفر به سیارات منظومه شمسی ارائه کند. هیدروژن و اکسیژن استخراج شده از آب می‌تواند حتی به مصرف موتورهایی برسد که فضاپیماها و ماهواره‌ها را از مکانی به مکان دیگر می‌فرستند. موتورهای …

موبنا – به گزارش اسپیس، استخراج آب از قطب‌های ماه و همچنین سیارکها می‌تواند مبنعی از سوخت ارزان را برای کاوشگران در حال سفر به سیارات منظومه شمسی ارائه کند. هیدروژن و اکسیژن استخراج شده از آب می‌تواند حتی به مصرف موتورهایی برسد که فضاپیماها و ماهواره‌ها را از مکانی به مکان دیگر می‌فرستند.

موتورهای بخار زمین بر فشار بخار داغ برای فشار وارد کردن بر سیلندرها که معمولا یک پیستون را می‌چرخانند، تکیه دارند. برای استفاده در فضا، بخار باید با انرژی پنل‌های خورشید داغ شده و از یک اگزوز خارج شود تا خودرو را به سمت مقصدش هدایت کند.

محققان در مرکز Swamp Works ناسا از روش‌های مختلف برای استفاده کامل از منابع موجود در ماه استفاده کرده‌اند. ماه در مقایسه با زمین تنها از حدود ۱۷ درصد گرانش برخوردار است از این رو، تنها به یک انفجار کوچک برای ارسال خودرو به جلو نیاز است.

با ادامه تلاش دانشمندان برای فرود انسان بر روی مریخ، محققان بسیاری به ماه به عنوان پایگاه مهمی برای سیاره قرمز چشم دوخته‌اند.

موشکی که از زمین به مقصد مریخ پرتاب می‌شود، ۶۸ درصد سبکتر خواهد بود اگر فضانوردان مواد مورد نیازشان را از روی ماه بردارند.

سازمان فضایی اروپا از برنامه‌های خود برای ساخت یک سکونتگاه در ماه از مواد موجود در این قمر با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی رونمایی کرده است. این برنامه قرار است در اواسط دهه ۲۰۳۰ آغاز شود.

کاوشگرهای رباتیک ارسال شده بر روی ماه می‌توانند سطح آن را برای وجود رسوبات یخ بررسی کنند که ممکن است برای سوخت و همچنین اکسیژن مورد نیاز برای پشتیبانی از حیات استفاده شود. سایر مواد معدنی کشف شده در این ماموریت‌ها می‌توانند برای ساخت پناهگاه، تولید سوخت و سایر اهداف استفاده شوند. حتی بر روی مریخ میز یک خودروی بخار ۶۸ کیلوگرمی می‌تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد تا ۲۹ کیلومتر حرکت کند.

سفر به مریخ می‌تواند به طور چشمگیری آسانتر و ارزانتر شود اگر تجهیزات از روی ماه برداشته شوند یک خودروی بخار ماه‌نورد می‌تواند ابزاری برای جمع‌آوری سریعتر مواد لازم ارائه کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا