رقابت سخت در عرضه محصولات سخت‌افزاری

موبنا – دقت تولیدکنندگان شرکت‌های معتبر به آنچه مصرف‌کنندگان از تجربه‌های خرید خود در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند نشان‌دهنده این موضوع است که تولیدکنندگان برای به دست آوردن درصد بیشتری از بازار تلاش زیادی می‌کنند و نیز در جهت از بین بردن نقاط ضعف و پررنگ‌تر کردن نکته‌های مثبت گام بر می‌دارند. در ادامه به بررسی …

موبنا – دقت تولیدکنندگان شرکت‌های معتبر به آنچه مصرف‌کنندگان از تجربه‌های خرید خود در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند نشان‌دهنده این موضوع است که تولیدکنندگان برای به دست آوردن درصد بیشتری از بازار تلاش زیادی می‌کنند و نیز در جهت از بین بردن نقاط ضعف و پررنگ‌تر کردن نکته‌های مثبت گام بر می‌دارند. در ادامه به بررسی برخی از محصولات سخت‌افزاری جدید که در بازارهای جهان در حال ارائه است، می‌پردازیم.

کروم بوک جدید ایسر
شرکت ایسر به تازگی از کروم بوک جدید ۱۴ اینچی خودش رونمایی کرده است. این دستگاه به ۴ گیگابایت رم و صفحه‌نمایش Full HD مجهز است. علاوه‌بر آن باتری این دستگاه قادر است تا ۱۴ ساعت عمر مفید داشته باشد.کمپانی ایسر در رونمایی از این کروم بوک نشان داده است که قصد دارد دقت بیشتری برای بالا بردن طول عمر باتری به خرج دهد و بر این اساس یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول داشتن باتری با عمر بالاست که طول عمر ۱۴ ساعت در هر بار شارژ کردن نقطه قوت این کروم بوک محسوب می‌شود. این کروم بوک دارای بدنه‌ای تمام آلومینیومی است که دارای ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و وزن تنها ۱۵۰۰ گرم است. در این محصول جدید همچون دیگر کروم بوک‌ها از سیستم عامل کروم ساخت گوگل استفاده شده است.البته گزارش‌ها حاکی از این است که مدل دیگری از این کروم بوک نیز وجود دارد. مدل دوم به ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده اینتل Celeron N3160 و صفحه‌نمایش HD با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ مجهز است.به نظر می‌رسد نیاز کاربران به استفاده از وب کم و میکروفن برای ایسر هم اهمیت یافته؛ چراکه در کروم بوک جدید سعی شده تا از یک وب کم مجهز استفاده شود که قادر به خلق ویدئو‌های HD است. این وب کم مجهز به یک سنسوری با زاویه دید گسترده و تکنولوژی HDR است. همچنین یک میکروفن دیجیتالی در زیر وب کم تعبیه شده است که دو بلندگوی استریو این کروم بوک، آن را قادر کرده است برای ویدئوکنفرانس به‌خوبی عمل کند.کروم بوک ۱۴ به دو درگاه USB 3.1 مجهز شده است. از دیگر گزینه‌های ارتباطی آن نیز می‌توان به وای-فای ۸۰۲.۱۱ac، بلوتوث ۲/ ۴ و درگاه HDMI اشاره کرد. فروش هر دو مدل کروم بوک ۱۴ از ماه آینده عرضه خواهد شد و مدل قوی‌تر مجهز به ۴ گیگابایت رم نیز قیمتی برابر با ۳۰۰ دلار خواهد داشت.

اچ پی اسپکتر ۳/ ۱۳
اما اخیرا شرکت اچ پی پرده از جدیدترین لپ‌تاپش برداشت که به گواه شاهدان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان است. ام اچ پی اسپکتر ۳/ ۱۳ نام این محصول جدید است. مشخصات این محصول جدید نشان می‌دهد که ام اچ پی اسپکتر ۳/ ۱۳ از جنس فیبر کربن که حاوی لولاهایی آلومینیومی و از جنس CNC است.این لپ‌تاپ دارای صفحه‌نمایشی باکیفیت Full HD و طراحی لبه به لبه (edge-to-edge) است و ضخامتی حدود ۴/ ۱۰ میلی‌متر دارد. این محصول به همراه تغییر لوگو آن ارائه شده که حاکی از تغییرات طراحی در این شرکت است. این محصول به‌واسطه جنس فیبر کربنی که در بدنه آن به‌کاررفته است وزن کمی معادل ۴۵/ ۲ کیلوگرم دارد.آخرین محصول اچ پی در زمینه لپ‌تاپ دارای سیستم صوتی ساخت شرکت Bang & Olufsen است و در دو مدل با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 ارائه شده است.دو گزینه پیش روی خریداران این مدل از لپ‌تاپ قرار گرفته است که یکی مجهز به پردازنده نسل ششمی Core i5 و دیگری Core i7 است که ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت رم نیز در پردازش برنامه‌ها به آن کمک خواهند کرد.هر دو سیستم صوتی و بلندگوهای این لپ‌تاپ همان‌طور که گفته شد ساخت شرکت Bang & Olufsen است که البته اچ‌پی نیز از تکنولوژی HP Audio Boost جهت هرچه بالا بردن کیفیت آنها استفاده کرده است. همچنین این دستگاه دارای سه درگاه USB نوع C است و کمپانی سازنده آن ادعا می‌کند که باتری آن عمر مفیدی حدودا ۹ ساعت و نیمه خواهد داشت.لپ‌تاپ جدید اچ پی اسپکتر ۳/ ۱۳ در اردیبهشت ماه آینده با قیمت ۱.۱۷۰ دلار در وب‌سایت HP.com پیش‌فروش می‌شود و عرضه عمومی آن نیز از خرداد ماه آینده خواهد بود.

تبلت OneTouch Xess آلکاتل
تازه‌ترین محصول کمپانی فرانسوی آلکاتل تبلت OneTouch Xess است که اواخر سال ۹۴ شاهد رونمایی از آن بودیم. تبلت بیش از هرچیز به یک کامپیوتر بزرگ شبیه است. تبلت جدید این قابلیت را دارد که به یک هاب مرکزی تبدیل شود که می‌تواند به وسیله تمامی اعضای خانواده مورد استفاده قرار گیرد. OneTouch Xess به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از سنسورهای حرکتی این تبلت نهایت استفاده را کرده و بدون کوچک‌ترین لمس صفحه نمایش، توسط حرکات دست و… کنترل آن را بر عهده گیرند.تبلت OneTouch Xess آلکاتل از صفحه نمایش ۳/ ۱۷ اینچی با کیفیت Full Hd، پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک با سرعت ۵/ ۱ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، باتری بسیار قدرتمند ۹.۶۰۰ میلی‌آمپری، قلم استایلوس، سیستم عامل اندروید مارشمالو و پشتیبانی از ۱۰ لمس همزمان برخوردار است. علاوه‌بر آن بلندگوهای ۳ واتی برند JBL نیز پخش‌کننده با کیفیت موجود روی این دستگاه است که موجب لذت هرچه بیشتر کاربران خواهد شد.تبلت OneTouch Xess از اردیبهشت ماه و با قیمتی حدود ۵۰۰ دلار قابل خریداری است.

تبلت مدیاپد تی ۲ پرو ۱۰ اینچی هوآوی
هوآوی به‌تازگی از جدیدترین محصول خود یعنی تبلت مدیاپد تی ۲ پرو ۱۰ اینچی (MediaPad T2 10.0 Pro) رونمایی کرده است. این محصول جدید از یک صفحه ۱/ ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱.۹۲۰ در ۱.۲۰۰ پیکسل و پنل IPS برخوردار است و دارای دو گزینه ۲ و ۳ گیگابایتی برای رم و دو گزینه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی برای حافظه داخلی است که به لطف درگاه میکرو اس‌دی می‌توان ظرفیت آن را افزایش نیز داد.همچنین در این تبلت از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۱۶ با تراشه ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۵ استفاده خواهد شد. دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب این تبلت یافت می‌شود و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلوی تبلت مدیاپد تی ۲ پرو قرار داده شده است. در داخل این تبلت از باتری با ظرفیت ۶,۶۶۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده شده که غیر قابل جداسازی است. سیستم‌عامل اندروید ۱/ ۵ نیز روی تبلت مدیاپد تی ۲ پرو ۱۰ اینچی نصب بوده که روی آن رابط کاربری EMUI 3.1 سوار است. اما خبری از اندروید مارشمالو نیست که یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. ابعاد این محصول جدید هوآوی ۱/ ۲۵۹ در ۴/ ۱۵۶ به ضخامت ۵/ ۸ میلی‌متر و وزن ۴۹۵ گرم است.

 منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا