۲ کشته و ۸ زخمی در انفجار بمب در تایلند

موبنا – انفجار بمب مقابل یك ایستگاه قطار در جنوب تایلند و در آستانه تعطیلات پنج روزه این كشور جان یك پسر چهار ساله و یك پلیس را گرفت و باعث مصدومیت ۸ تن دیگر شد. این انفجار شب گذشته مقابل ایستگاه قطار ‘چانا’ در استان ‘سونگخلا’ در جنوب تایلند اتفاق افتاد كه گروهی از …

موبنا – انفجار بمب مقابل یك ایستگاه قطار در جنوب تایلند و در آستانه تعطیلات پنج روزه این كشور جان یك پسر چهار ساله و یك پلیس را گرفت و باعث مصدومیت ۸ تن دیگر شد.

این انفجار شب گذشته مقابل ایستگاه قطار ‘چانا’ در استان ‘سونگخلا’ در جنوب تایلند اتفاق افتاد كه گروهی از مسلمانان استقلال طلب با دولت مركزی مبارزه می كنند.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای ‘بانكوك پست’، تحقیقات اولیه نشان داد این بمب در یك موتورسیكلت پارك شده مقابل ایستگاه راه آهن جاسازی شده بود، عملی كه در جنوب تایلند زیاد اتفاق می افتد.

پلیس تایید كرد كه این بمبگذاری را شورشیان و استقلال طلبان جنوب در حالی كه دو افسر گشت به طور منظم در توقفگاه خودروها حضور داشتند، انجام داده اند.

این انفجار در آستانه تعطیلات پنج روزه جشن ‘سونكران’ یا آب پاشی كه از روز چهارشنبه آغاز می شود و در اوج سفر تایلندی ها صورت گرفت.

یك كامیون متعلق به پلیس ‘چانا’، دو موتورسیكلت و نمای ایستگاه راه آهن در این انفجار آسیب دید.

تایلند كشوری در جنوب شرق آسیا با اكثریت بودایی است كه در استان های جنوبی این كشور استقلال طلبان مسلمان با دولت مركزی در جنگ هستند و شاهد عملیات نظامی استقلال طلبان است.

درگیری در جنوب تایلند به ویژه در استان های مرزی شامل پاتانی، ناراتیوات، سونگخلا و چند منطقه دیگر بین استقلال طلبان و دولت مركزی برای دهه ها وجود داشته اما از سال ۲۰۰۴ این درگیری ها تشدید شد و تاكنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن از مسلمانان، بوداییان، نیروهای نظامی و استقلال طلبان كشته شده اند.

مقامات تایلند سال ۲۰۱۳ مذاكرات صلح را با استقلال طلبان شروع كردند؛ اما پس از كودتای سال ۲۰۱۴ و حاكمیت شورای نظامی این مذاكرات بی نتیجه ماند.

سومین و آخرین دور مذاكرات رسمی صلح بین مسلمانان استقلال طلب جنوب تایلند با دولت این كشور شهریور ماه سال گذشته به میزبانی شهر كوالالامپور پایتخت مالزی پشت درهای بسته برگزار شد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا