ورود پهپاد به ناوگان آتش‌نشانی

موبنا – سعید شریف‌زاده در این‌باره گفت: همکاران من در بخش پژوهش سازمان آتش نشانی تهران مشغول مطالعه برای بکارگیری پهپادهای جستجو در این سازمان هستند. وی با بیان اینکه این پهپادها کاربردهای مختلفی دارند و در برخی از ماموریت‌های آتش‌نشانی در کاهش زمان امدادرسانی تاثیر گذارند، گفت: این پهپادها با پرواز در ارتفاع، عملیات …

موبنا – سعید شریف‌زاده در این‌باره گفت: همکاران من در بخش پژوهش سازمان آتش نشانی تهران مشغول مطالعه برای بکارگیری پهپادهای جستجو در این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه این پهپادها کاربردهای مختلفی دارند و در برخی از ماموریت‌های آتش‌نشانی در کاهش زمان امدادرسانی تاثیر گذارند، گفت: این پهپادها با پرواز در ارتفاع، عملیات جستجو را انجام می‌دهند و در حوادثی مانند حوادث کوهستان یا حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه می‌توانند به آتش‌نشان ها و امدادگران کمک زیادی کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پهپادهای آتش نشانی می‌توانند محل دقیق حوادث در کوهستان و نقاط صعب العبور را شناسایی کرده و در حریق‌های شهری گسترده نیز با پرواز در ارتفاعات در شناسایی کانون دقیق حریق نقش داشته‌باشند.

شریف‌زاده در خاتمه با تاکید بر اینکه مشغول برنامه‌ریزی برای استفاده از این پهپادها هستیم، اظهار کرد: مصمم به خرید و استفاده از این پهپادها در سال جاری هستیم و از آنها استفاده خواهیم کرد. آتش‌نشانی به دنبال استفاده از تجهیزات مدرن و به‌روز برای امدادرسانی به شهروندان است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا